Alla inlägg den 27 december 2009

Av Elisabeth - 27 december 2009 21:00

I dag har vi börjat flytta pappas grejer. Inte är det mycket han kan ta med sig och hjälp hade vi av Helen och Henrik med att flytta så jag förstår inte att vi är så trötta i kväll. Det är psykiskt påfrestande tror jag, mer än fysisikt i alla fall. I morgon skall pappa själv flytta in för nu är rummet möblerat så han skall känna sig lite hemma förhoppningsvis.

Det är efter detta som det riktiga jobbet börjar med att röja i lägenheten. Slängas, sparas, skänkas, säljas, ja det gäller att dela upp allt i rätt fack. Men det får ta den tiden det tar. Sen skall lägenheten säljas. Tur att man är ledig några dar för annars hade det varit ännu jobbigare att åka direkt från jobbet och till lägenheten.

Synd bara om hundarna för de får vara ensamma hemma. I dag blev det nästan 5 timmar och det är dom verkligen inte vana vid. Men det var lugnt när vi kom hem, fast dom blev rätt vilda av glädje när vi kom så klart. I morgon blir det nog lika länge tyvärr men sen gör vi nog så att vi åker olika dagar till lägenheten. Pappa har en "hel verkstad" i ett av rummen och den befattar jag mig inte med. Det får bli karlgöra. Sen är det nästan inte gjort något med mammas grejer och hon gick ju bort för två år sen!!!

Just nu sitter vi egentligen och tittar på TV i 2:an. Det är en film som heter "Naturens gång" av Nina Hedenius. Jag känner igen den och har sett den förut, men den är verkligen väl värd att tittas på igen. Den varar nästan i två timmar och ingen säger något under tiden. Ingen actionrulle direkt. Men helt underbara bilder på hästar, kor, getter, får och hundar. Såna filmer gillar jag!

Fast ögonlocken trillar lätt ner i kväll även om filmen är sevärd.

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards