Alla inlägg den 11 december 2009

Av Elisabeth - 11 december 2009 17:21

Vad glad man blir när man har kommentarer att läsa. Det är det första jag kollar i bloggen om någon har kommenterat något och det är ju inte alltid, tyvärr. Men angående trippelpriset så var det några stycken, kul!

Ansökte som sagt i går och skickade in men det var "fel" blankett. Ja, det var alltså så att det fanns en gammal "blankett" på Whippetklubbens hemsida som dom tydligen inte visste låg kvar och naturligtvis var det den jag hittade när jag skulle skriva i uppgifterna. Så nu skall jag ansöka en gång till, på den rätta sidan och den felaktiga skulle nog tas bort tror jag.

Ja, så kan det gå.

Av Elisabeth - 11 december 2009 17:06

I går blev det plötsligt strömavbrott. Klockan var 4 på eftermiddagen och jag skulle precis fixa mat till oss och hundarna. Då blev det svart! Ja det var bara ledljus, men såpass så man kunde plocka fram värmljus ur mörka lådor och skåp. Att äta var inte tänkbart. Hur fixar man det utan el. Jo, blir det riktig kris så har vi ju husvagnen att ta till. Gasolspis och gasolvärme men det är också allt. Jo förresten vi köpte ett elverk i somras som vi inte använt än.


   

Denna fotogenlampa är en riktig klenod som används mycket både som mysljus på altanen frampå höstkanten och som ljus vid strömavbrott. 

Faktum är att denna lampa kommer från min farmor och hon hade den och satt och läste läxorna vid när hon var liten, ja, vi pratar om 1800-talet. Vet inte hur gammal lampan är men jag är väldigt rädd om den. Men använder den gärna. Den skall inte bara stå och samla damm i ett hörn och se bra ut, den skall användas också. Till höger längst ner på bilden har det kommit med en katt. Den har barnbarnet Lucas gjort för några år sen till sin mormor (mig alltså).


Hur som helst så varade strömavbrottet bara en halvtimme (men det vet man ju inte innan) och i dag kunde jag läsa i tidningen att det var fel i ett högspännningsställverk hos Fortum och det drabbade ganska många på en radie av minst 6 mil.


Ganska mysigt ibland med strömavbrott!

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards