Alla inlägg under september 2021

Av Elisabeth - 20 september 2021 20:52

19 september


Här blir det ett kort på mig och Quini från den utställningen. Tog 150 kort med kameran men de flesta ligger på facebook. Quini fick Very Good och fick lite kritik för sin runda skalle och något lätta öron. Jag håller inte  med om öronen. Sen kunde hon ha lite renare färg och det håller jag med om. Jag ser väldigt fundersam och allvarlig ut på bilden men det tror jag inte att jag var. Det var tvärtom en väldigt trevlig helg med bra men kyligt väder.


 

Av Elisabeth - 15 september 2021 12:53

Quini har på 2 prov fått 2 cert


Inte illa tycker jag. Är i alla fall otroligt stolt över denna lilla lure coursingstjärna. På första provet i Bjurholm fick hon otroliga 357 poäng och nu i Gusum fick hon 337 poäng. Det är också högt. Då det är en bedömningssport så kan det ju variera så klart mellan olika domare. Nu är det ingen idé att hon får fler cert i år, då dom bara får tillgodoräkna sig dessa 2. Det tredje certet, för att bli champion måste hon ta nästa säsong. Tyvärr ändras reglerna från 1 januari nästa år. Hittills har italienare och whippet sprungit uppdelade på storlek, men du slopas det och det är utställningsmeriter som räknas. Det trågiga är ju att Quini som väger 3,5 kg kan få springa med en italienare som väger 10 kg. Sån stor variation är det tyvärr inom rasen och jag tänker att skaderisken är större då, i alla fall om dom springer på varandra. Sen kan hon ju ha en fördel av att vara liten och nätt. Ja jag vet inte. Känns inte så bra i alla fall men vi får se tiden an...


 

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards