Alla inlägg den 28 november 2014

Av Elisabeth - 28 november 2014 17:59

En liten, liten pippi hade otur


Förut i dag gick jag ut genom altandörren för att hämta hundmat i garaget. När jag skulle gå tillbaka in och precis sätta handen på handtaget för att öppna altandörren så sitter där en fågel i kläm med båda sina vingar. Ja man tror knappt det är sant. Hur i hela friden kan vingarna kommit i kläm i dörren och varför såg jag ingen fågel när jag gick ut . Vad gjorde den där?

Den stackars lilla pippin var alldeles väck och ville inte lämna handen. Claes-Göran gick så småningom ner med den i trädgården för att sätta den i en buske tills den piggnat till men den ville inte lämna handen utan han fick sätta ifrån sig den på marken. Då hoppade den upp på trätoffeln. Men sen försökte den flyga och ena vingen bar inte alls så den var nog av så lilla pippin fick fara till de sälla pippijaktmarkerna.

Vi undrar nu vad det är för en fågel. Hittar ingen bild i fågelboken som den kan liknas vid.


 

Kan inte väga många gram


 

Lite chockad


     

Nu har fåglarna i naturen fått en egen fågelrestaurang, bara att välja och vraka. Hoppas på många fåglar som man kan titta på genom köksfönstret. Det är trevligt!

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards