Alla inlägg den 30 november 2011

Av Elisabeth - 30 november 2011 18:19

I går blev Nóri helt rabiat när vi var ute på morgonen vår långa 5 minutersrunda! Plötsligt började hon bita och slita i sitt bandage och tjuta och skutta och var helt galen. Jag vände hemåt direkt och så tog vi av bandaget. Hon bet sig i tassen som en galning. Tror att det kliade bara, men det är inte alltid så bara, för det kan vara hemskt om man inte kommer åt att klia om det behövs. Veterinären sa ju att det var okey att ta bort bandaget om hon verkade ha ont av det. Hon hade det ju på i 6 dagar i alla fall. Passade på att ta kort på tassen....


 

Så såg den ut förra veckan


   

Så ser den ut nu. Suddig bild och så ser det ut som om hon bara har tre tår men annars så är det inte så stor skillnad tycker jag, lite mindre svullen kanske. Ja det är svårt att se på en dålig bild.

Veterinären tyckte i alla fall att hon var bättre för hon stödjer mer på tassen men han föreslog bandage igen i en vecka om det fungerar. Så nu blir det återbesök nästa onsdag....vilken följetång.


 

Vanessa och Blondie


   

Blondie hoppade upp på köksbordet när Nóri kom farandes. Synd att jag inte sansade mig och tog ett kort på henne men jag lyfte ner henne direkt. Inte precis tillåtet att vara på köksbordet. Tror aldrig hon har gjort så någon gång, men bättre fly än illa fäkta....


 

Vanessa har däremot vant sig vid Nóri och parabolen som synes.

   

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards