Alla inlägg den 7 december 2013

Av Elisabeth - 7 december 2013 18:49

Stormen Sven gjorde också entré

 

Det var inte roligt att vakna i går morse och inse hur mycket det blåst och snöat under natten och dessutom behöva bege sig de 4 milen till jobbet. Då skulle man önska att bilen inte startade eller att man fastnade i en snödriva eller något i den stilen. Man är alldeles för plikttrogen. Dessutom skulle jag ha en vikarie den dagen, så det var bara en flyktig tanke som passerade om att man skulle stanna hemma. Det var bara att ta tjuren vid hornen och hålla tungan rätt i mun. Alltså...i klarspråk....ratta bilen mot Skara och hoppas att man inte skulle möta någon som kom på fel sida eller fick sladd. I stället för en tur på 35 minuter så tog det 1 timme ungefär. Det var för det mesta 40 km som gällde. En gång fick jag ett helt vindsjok av snö över mig och jag såg absolut ingenting på en lång stund. Fy vad otäckt det var. Hur som helst så kom jag fram helskinnad. Vägen hem gick lite bättre. Det hade slutat snöa med det blåste otroligt mycket och det låg drivor överallt. Inte roligt att köra in i såna man får ju nästan stopp. 


 

- helt plötsligt lyste solen upp naturen och det blev väldigt vackert -


I dag, lördag, blev det en runda till sjön med hundarna


 

- de njöt som vanligt av att få springa lösa -


 

- ser kallt och ogästvänligt ut -


 

- mycket isigt på berget -


   

 

- istyngd vass -


   

- kamoflagevanessa - 


 

- inget bra för hundarna att springa på isiga berg -


   



Som väl är så är det ganska gott om plats för dom att springa på en gräsplätt längre upp i skogen så de behöver inte halka på isen men jag var ju tvungen att ta några kort först. Sen lekte vi "kasta rep" en stund, Vanessa och jag. De andra är inte så roade av detta längre faktiskt. De gräver hellre och strosar runt i största allmänhet. Skönt att inte alla är lika vilda på en gång.


Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards