Direktlänk till inlägg 5 mars 2014

VALPARNA 2 DAGAR

Av Elisabeth - 5 mars 2014 16:35

Några bilder igen

 

Lovar att inte trötta ut eventuella läsare med bilder varje dag, men varannan kanske!!! Tänk vad svårt det är att fota såna små. Det borde vara den lättaste saken i världen när de är så små, men i o m att man tar upp dom i handen så blir det fart på dom. Ganska svårt att få skarpa bilder men det får bli vad det blir.


 

Först en bild på alla 4. Tiken till vänster, resten är pojkar. De två till höger är oerhört lika, speciellt i huvudets teckning.

 

- tiken -

 

- lite lagom huvudlös -


- tiken -


 

- förstfödda hanen -


 

- samma hane, men med blixt -


 

- han har mest vitt på bakbenen av de två lika -


 

- hane 2, den brokiga -


   


 

- hane 3 -


   


Ja det var alla fyra valparna. De växer så det knakar och verkar pigga och "glada". Vanessa är en bra mamma som månar om de små.

Har funderingar kring namnval. Det är så roligt att planera namn. Jag går ju efter musik på något sätt. Grupper eller låtar. Så efter Doro, Michael Jackson, Roxette, Play.. och Nightwish-kullarna så tror jag det får vara dags för Kim Larsen. Har ju nästan allt med honom så det är bara att plocka fram skivorna och leta namn. Det skall bli roligt...

 
 
Ingen bild

Olga Sandlund

6 mars 2014 23:52

Hejsan där i valpbubblan! Så fina de är de fyra, vackra färger och teckningar! Kim Larsen ja varför inte – minns inte men det kan vara så att han har övernattat hemma hos mina föräldrar en gång. Jag hade redan flyttat hemifrån men jag ska kolla med min yngre syster hur det var med det där. Fortsatt valplycka! Olga

Elisabeth

7 mars 2014 17:41

Nä, vad häftigt det får du kolla upp det där med Kim Larsen

 
Ingen bild

Lena

7 mars 2014 18:34

Du får gärna lägga upp massor av bilder. Det är så roligt att följa de små!

Elisabeth

8 mars 2014 17:53

Inte för att jag vet vilken Lena det är men bilder kommer...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth - Torsdag 14 mars 13:15


Försökte ladda upp 5 bilder, men det blev bara en. Får duga så länge.   10 grader varmt idag. Bilden är från Henriksberg, en lugn och stilla dag ...

Av Elisabeth - Torsdag 29 feb 14:27

Hemsidan www.belara.net Nu i början av mars så upphör både Belaras Hundhantverk och kennel Belara. Då Claes-Göran gått bort så existerar inte firman längre och på kennelsidan händer inget nytt. Inga nya hundar, inga valpar, ingenting....Att då beta...

Av Elisabeth - Torsdag 29 feb 14:17

Skottdagen idag     Sista dagen att jaga hjort med hund, ja inte bara hjort så klart men det är dom som behöver jagas här. Undrar just hur många dom skjutit denna säsongen. Alltför få med tanke på att det kryllar av dom... ...

Av Elisabeth - Söndag 4 feb 14:22


Eftersom det är första inlägget för i år säger jag GOTT NYTT ÅR   Ja, detta året har ju varit tufft kan man säga. Ja ända sen jul faktiskt. Det var då jag blev ensam efter att ha firat 54 jular ihop. Tur man har barna som stöd och stöttning oc...

Av Elisabeth - 27 december 2023 21:37

En elak cancer i tarm och lever  Han blev bara 75 år     ...

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards