Direktlänk till inlägg 16 september 2013

NÓRI HAR BLIVIT CHAMPION

Av Elisabeth - 16 september 2013 22:18

Svensk utställningschampion

 

Så kan hon titulera sig nu, kära Nòri. I Laröd i helgen slog hon till och fick sitt sista kvalificerande cert efter 24 månaders ålder. Hon har 4 cert. Hon är ju inte utställd på snart 2 år, p g a tåskadan men nu är hon på G så att säga. Både vad gäller LC och utställning. Det var en rumänsk domare som dömde och han blev mycket förtjust i henne. Hon fick en jättefin kritik och jag hörde efteråt av en som suttit och pratat med domaren senare att han lovordade henne. Roligt. Inte minst Nóris husse är nu mycket stolt över sin hund.


 

I BIS finalen blev vi inte placerade


 

Fina rosetter till fina Nòri


På hemväg från Laröd i dag så åkte vi över Skövde. När vi var vid Skultorp så bestämde vi oss för att hälsa på hos Nòris veterinär på "Min Veterinär" Vi parkerad bilen, gick över gräsplanen, där kissade Nòri som vanligt och sen gjorde hon några tjut och så var det full fart mot dörren. Jipppiiii, sa hon, jag skall till min kära veterinär. Innanför dörren slog svansen i väggarna så det smällde och personalen ropade "nejmen här kommer Nòri, va´kul"

Undrar om det finns någon lika knäpp hund som blir så löjligt glad över att få hälsa på hos veterinären. 

De tyckte det var väldigt roligt att hon framförallt har kunnat springa på LC igen och grattade så klart även till championatet. Tog några bilder som tyvärr blev mycket oskarpa så dom skall jag bespara mina bloggläsare!

 

 
 
Ingen bild

Marie Lindqvist

17 september 2013 00:29

Islög blir precis lika stollig när hon kommer till sin veterinär, men hon börjar tjuta så fort vi parkerar sedan slänger hon sig in och hälsar på alla hon hittar.

Elisabeth

17 september 2013 18:50

Jaså det finns fler tokar!!!! Skönt för Nòri att inte vara ensam.

 
Anna, Ville och Elton

Anna, Ville och Elton

18 september 2013 16:35

Grattis igen! Både till championatet och för att Nóris tass äntligen är bra igen :) Och kul att ser er och alla hundarna, även om jag har så fullt upp med att hålla ordning på mina egna att jag knappt hinner titta på andra ;)

http://sota-nosar.blogspot.se

 
Ingen bild

Olga da Polga

24 september 2013 09:49

åååh DUBBELGRATTIS !!!!!!

 
Ingen bild

Ulrika

26 september 2013 23:29

Men åhhh super grattis!!!! Jätteskoj att det går så bra med tass och allt! Bamsekram till Nori!

Elisabeth

27 september 2013 15:12

Ja nu blir det LC i helgen igen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth - Torsdag 14 mars 13:15


Försökte ladda upp 5 bilder, men det blev bara en. Får duga så länge.   10 grader varmt idag. Bilden är från Henriksberg, en lugn och stilla dag ...

Av Elisabeth - Torsdag 29 feb 14:27

Hemsidan www.belara.net Nu i början av mars så upphör både Belaras Hundhantverk och kennel Belara. Då Claes-Göran gått bort så existerar inte firman längre och på kennelsidan händer inget nytt. Inga nya hundar, inga valpar, ingenting....Att då beta...

Av Elisabeth - Torsdag 29 feb 14:17

Skottdagen idag     Sista dagen att jaga hjort med hund, ja inte bara hjort så klart men det är dom som behöver jagas här. Undrar just hur många dom skjutit denna säsongen. Alltför få med tanke på att det kryllar av dom... ...

Av Elisabeth - Söndag 4 feb 14:22


Eftersom det är första inlägget för i år säger jag GOTT NYTT ÅR   Ja, detta året har ju varit tufft kan man säga. Ja ända sen jul faktiskt. Det var då jag blev ensam efter att ha firat 54 jular ihop. Tur man har barna som stöd och stöttning oc...

Av Elisabeth - 27 december 2023 21:37

En elak cancer i tarm och lever  Han blev bara 75 år     ...

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards