Direktlänk till inlägg 8 februari 2011

LEVANDE KOMPOST

Av Elisabeth - 8 februari 2011 18:08

Underbart väder i dag och jag hängde kameran på mig men kom inte längre än till komposten. Lyfte på locket och hittade till min glädje levande maskar. Förra vintern dog allihop och komposten frös, men inte i år.


  

Rörde runt lite och hittade fler maskar.


Under tiden satt Blondie och Nóri på bänken och tittade på och njöt nog lite av det fina vädret.


  

Testade att lägga in en bildtext. Det var ju enkelt, varför har jag inte gjort det förut kan man undra!


I dag kom Hundsport och det är alltid roligt. Spännande att läsa registreringsstatistiken...puh...vilket långt ord!

Då kan man se att det har registrerats 155 magyarer men bara 5 italienska vinthundar. 18 chart polski men bara 9 saluki. Synd, man undrar hur man kan lite på resten. Skickade ett mail till SKK och påpekade detta.


I kväll kommer en kille hit och skall titta på mammas skivsamling av klassist musik. Jag har ju inget intresse av att ha den kvar så vi får se om han är intresserad. Det är 211 LP skivor (vinyl) och 55 operor (innehåller upp till 10 skivor i varje box). Blir trött bara jag ser allt. Inte är det väl värt något heller kan jag tro.

 
 
Lisa

Lisa

8 februari 2011 23:13

Hej!
Tack så mycket för kommentaren i min blogg. Va kul att du hittade dina vovvar i Isoles stamtavla. Det måste vara kul att få se vad "som hände sen" .
Härliga bilder i din blogg! Jag känner hopp, kanske blir det vår trots allt ;-)
//Lisa

http://lisaswhippets.blogspot.com

Elisabeth

9 februari 2011 17:16

Ja det är alltid roligt att följa avkommorna. Jomen vi får hoppas att det blir vår snart...

 
Ingen bild

Lena Nyman

10 februari 2011 21:24

Hej!
Såg att du hade kollat min blogg, kul!
Fina hundar du har. Vi bor ju inte så långt ifrån varandra :-)
Hälsningar Lena
www.lenashundliv.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth - Torsdag 14 mars 13:15


Försökte ladda upp 5 bilder, men det blev bara en. Får duga så länge.   10 grader varmt idag. Bilden är från Henriksberg, en lugn och stilla dag ...

Av Elisabeth - Torsdag 29 feb 14:27

Hemsidan www.belara.net Nu i början av mars så upphör både Belaras Hundhantverk och kennel Belara. Då Claes-Göran gått bort så existerar inte firman längre och på kennelsidan händer inget nytt. Inga nya hundar, inga valpar, ingenting....Att då beta...

Av Elisabeth - Torsdag 29 feb 14:17

Skottdagen idag     Sista dagen att jaga hjort med hund, ja inte bara hjort så klart men det är dom som behöver jagas här. Undrar just hur många dom skjutit denna säsongen. Alltför få med tanke på att det kryllar av dom... ...

Av Elisabeth - Söndag 4 feb 14:22


Eftersom det är första inlägget för i år säger jag GOTT NYTT ÅR   Ja, detta året har ju varit tufft kan man säga. Ja ända sen jul faktiskt. Det var då jag blev ensam efter att ha firat 54 jular ihop. Tur man har barna som stöd och stöttning oc...

Av Elisabeth - 27 december 2023 21:37

En elak cancer i tarm och lever  Han blev bara 75 år     ...

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards