Direktlänk till inlägg 15 januari 2011

SPRINGA PÅ LÖPBAND

Av Elisabeth - 15 januari 2011 18:37

För drygt 1 år sen köpte jag ett löpband till hundarna. Det blev använt en hel del förra vintern när det var så kallt och mycket snö. Det är samma förhållande i år och det skall bli lite mer ordning på springandet framöver. Det har mest varit då och då. När löpbandet var nytt så filmade jag lite men som sagt det är först nu som jag kunnat lägga ut det på bloggen så här kommer ett par gamla klipp.


 Här ovanför är det Smilla som springer. Muscot ligger på sängen, Sunny ligger förnämt i hundfotöljen och Fejdi kommer in efter ett tag. Mysigt att Muscot och Fejdi för ett ögonblick blev levnade igen.




En kort snutt på Sunny när hon springer. Det är alldeles nytt för dom det här.  Ett konstigt påfund, tycks Sunny tro. Sitta fast på detta sättet!


 
 
Ingen bild

Lisa

16 januari 2011 08:32

Bra ide! vart köpte du löpbandet? Har dom blivit mer vana nu och verka tycka om att springa där?

Elisabeth

16 januari 2011 17:43

Det köpte jag genom annons på Blocket och det fanns 4 mil härifrån
http://hundgym.se/
Bandet kommer annars från hundgym, du kan kolla länken ovan. Nu står dom på kö för att springa...

 
Frida Forsberg

Frida Forsberg

19 januari 2011 11:27

Hej Elisabeth!
Vad kul att jag hittade in till din sida, men vad tråkigt att se att Yoccis syskon Fejdi och Muscot inte lever längre. Yocci är en riktig seging även om han inte är så aktiv längre. Han bor hos mamma i Timmele så vi träffas inte jätteofta längre eftersom jag bor i Uppsala numera. Jag har gått över till tollare (och ska ha min första kull om en månad) men jag saknar definitivt whippet ibland.

Nästa gång jag hälsar på hos familjen så ska jag fota Yocci och skicka bilder till dig!

Mvh Frida

http://www.minvilda.se

Elisabeth

19 januari 2011 17:39

Hej
Vad kul att höra från dig, jag är allt inne och kollar på dina hundar ibland och visste att du skulle ha valpar. Lycka till med kullen!
Du tar ju väldigt fina bilder så jag skulle bli otroligt glad om du ville ta en uppställningsbild (om det går) och en huvudbild. Jag hoppas verkligen vi kan träffa honom till sommaren men man vet ju aldrig hur länge de lever. Väldigt trist att inte ha Fejdi och Muscot längre, men sånt är det...

 
Ingen bild

Olga Sandlund

19 januari 2011 11:49

Så vackra och duktiga flickorna är när dom springer på löpbandet. Jag visade filmen för min lilla Märta-Mai och hon blev helt förhäxad av dom små hundarna som sprang där. Hälsningar Olga

 
margus

margus

21 januari 2011 17:44

Himla tufft! Så duktiga dom är. Riktigt roligt att få se.

http://margus.bloggplatsen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth - Torsdag 14 mars 13:15


Försökte ladda upp 5 bilder, men det blev bara en. Får duga så länge.   10 grader varmt idag. Bilden är från Henriksberg, en lugn och stilla dag ...

Av Elisabeth - Torsdag 29 feb 14:27

Hemsidan www.belara.net Nu i början av mars så upphör både Belaras Hundhantverk och kennel Belara. Då Claes-Göran gått bort så existerar inte firman längre och på kennelsidan händer inget nytt. Inga nya hundar, inga valpar, ingenting....Att då beta...

Av Elisabeth - Torsdag 29 feb 14:17

Skottdagen idag     Sista dagen att jaga hjort med hund, ja inte bara hjort så klart men det är dom som behöver jagas här. Undrar just hur många dom skjutit denna säsongen. Alltför få med tanke på att det kryllar av dom... ...

Av Elisabeth - Söndag 4 feb 14:22


Eftersom det är första inlägget för i år säger jag GOTT NYTT ÅR   Ja, detta året har ju varit tufft kan man säga. Ja ända sen jul faktiskt. Det var då jag blev ensam efter att ha firat 54 jular ihop. Tur man har barna som stöd och stöttning oc...

Av Elisabeth - 27 december 2023 21:37

En elak cancer i tarm och lever  Han blev bara 75 år     ...

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards