Alla inlägg den 15 augusti 2010

Av Elisabeth - 15 augusti 2010 19:05

I dag är sista lediga dagen för min del. Sen börjar jobbet igen i morgon.

Hade gärna varit ledig några veckor till!

Vi delade på oss i dag. Husse tog Nóri och gick till svampskogen och jag tog whipparna och gick till sjön.

Två timmar var vi ute och det var underbar avkoppling att gå själv och sitta på berget alldeles vid vattnet. Lugnt och skönt utan en viss annan vovve!

Behövde faktiskt den stunden för mig själv. Det känns som om sommaren är slut, trots att det var underbart varmt och härligt väder. Men ljungen blommar och syrsorna låter....då är det höst, tycker jag. Hösten är i o f en härlig årstid också men det blir ju bara närmre och närmre till vintern och det är inte min grej!

Därför njöt både jag och hundarna i dag....


  


 

Skarvarna lyfter mot skyn 


  

Massor av skarvar, många fler än vad som fick plats i bild


 

Blondie och Nova 


 

Nova 


 

Smilla 


 

Muscot inbjuder till lek 


 

Sunny 


 

Sunny 


  

Blondie studerar fåglarna i skyn


 

Nova och Smilla har hittat något intressant 


 

Bada är kul 


 

Hämta pinnar är kul 


  

Vacker mossa


Här kom vattnet och sköljde över samma mossa  


  

Dags att samla ihop koppel och hundar och gå hemåt



Av Elisabeth - 15 augusti 2010 18:48

Fick några bilder från Elin Rose på Nòri och deras sloughi Zion. De hade kul trots att kopplena hindrade dem en del.


  


  


En bild på Smilla från utställningen i Askersund fick jag från Marie Sandberg (Mibisan´s kennel)


  

Tack snälla för bilderna, jag har dock beskurit dom lite, så de är inte riktigt i original.

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards