Direktlänk till inlägg 20 juni 2009

KIM LARSEN & KJUKKEN

Av Elisabeth - 20 juni 2009 19:02


Det var verkligen kvällens höjdpunkt.

Men för att ta det från början så träffade vi på eftermiddagen våra barn med respektive.


Vi gick in på ett ställe på Avenyn och käkade. Emelie, Henrik, Helen, Henrik och Claes-Göran. Jag står bakom kameran!

Vi gick runt på stan och tittade på folk (det är kul). Jo, jag måste ju säga att det slutade regna när vi kom ner till Göteborg och vi hade fint väder resten av kvällen. Det blåste visserligen rejält men vad gör det när vi var helt inställda på att bli plaskblöta av regn. En sån tur!


Ett sånt här vackert växthus skulle man ha!

Här är alltså inne på Trägår´n och det var där konserten skulle vara. Det var mycket folk och det fyllde på hela tiden. Klockan 20 prick startade dom och höll på till 22 med en kort paus.

Alltså jag var helt inställd på att Kim Larsen skulle sitta på en stol och sjunga sina låtar ( det gjorde han på en DVD som är ganska ny som jag sett). Jag tänkte att han är ju rätt gammal (64 år) och då kan det vara befogat att få sitta...

Men så var det inte....Herregud vilket ös....och vilken konsert!




Ja, dessa bilder talar för sig själv. Han är så störtskön med sin mimik och han bjöd verkligen på sig själv. Det har sagts om honom att hans röst är som grus och munnen som en grävskopa och det ligger något i det.


 En av bandmedlemmarna i Kjukken. Det fanns ett tält utanför scenen där det såldes lite Kim Larsengrejer. Vi frågade vad Kjukken betydde och det var en seriefigur, ungefär som TinTin. I svenska öron låter ju Kjukken lite konstigt men det fanns en förklaring alltså.

Vi tog massor av bilder men jag nöjer mig med dessa. Han sjöng några riktigt gamla godingar från Gasolintiden såsom Köp Bananer, Jutlandia, Massor af Succes och några till.



Jaa, vi var ju bara tvugna att köpa...



 
 
margus

margus

21 juni 2009 23:10

Tack för rapport och goa bilder på "Kimpan". Va' kul för er att showen blev bra. Åååh... Köp bananer... åååh... Jutlandia...
Det där med grävskopa var bra! Men jag tycker inte hans röst är som grus inte... nej, nej.

Hördudu... ber att få gratulera i efterhand. Glömde av mitt i era planer. Gjorde ingen koppling alls. Hjärnsläpp. Rätt vanligt numera...

http://margus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth - Torsdag 14 mars 13:15


Försökte ladda upp 5 bilder, men det blev bara en. Får duga så länge.   10 grader varmt idag. Bilden är från Henriksberg, en lugn och stilla dag ...

Av Elisabeth - Torsdag 29 feb 14:27

Hemsidan www.belara.net Nu i början av mars så upphör både Belaras Hundhantverk och kennel Belara. Då Claes-Göran gått bort så existerar inte firman längre och på kennelsidan händer inget nytt. Inga nya hundar, inga valpar, ingenting....Att då beta...

Av Elisabeth - Torsdag 29 feb 14:17

Skottdagen idag     Sista dagen att jaga hjort med hund, ja inte bara hjort så klart men det är dom som behöver jagas här. Undrar just hur många dom skjutit denna säsongen. Alltför få med tanke på att det kryllar av dom... ...

Av Elisabeth - Söndag 4 feb 14:22


Eftersom det är första inlägget för i år säger jag GOTT NYTT ÅR   Ja, detta året har ju varit tufft kan man säga. Ja ända sen jul faktiskt. Det var då jag blev ensam efter att ha firat 54 jular ihop. Tur man har barna som stöd och stöttning oc...

Av Elisabeth - 27 december 2023 21:37

En elak cancer i tarm och lever  Han blev bara 75 år     ...

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards