Direktlänk till inlägg 30 mars 2009

HUNDTIDNING

Av Elisabeth - 30 mars 2009 22:23


I dag damp Hundsport Special ner i brevlådan. Det är faktiskt den bästa hundtidningen av alla. Mycket läsvärt och intressant varje gång. Inte minst detta numret. Jag bläddrar fram till sidan 5 och där är en specialintervju med Åsa Lindholm på 8 sidor. Mycket intressant och kul att läsa om henne. Såg att tidningen har 25 års-jubileum i år. Jag tror faktiskt jag haft den hela tiden den funnits.


I kväll var jag på Core. Har missat två måndagar men nu var det skönt att vara igång igen.


I morgon skall Sunny, Blondie och Smilla simma igen.


TV programmet i går om osund hundavel var intressant. Skrämmande att det finns så mycket "skit" i hundbranschen. Visserligen var detta i England men det finns naturligtvis en hel del sånt i Sverige också. Detta med RAS tror jag kan göra raserna bättre på sikt i alla fall.

 
 
Marie Sandberg

Marie Sandberg

30 mars 2009 23:03

Jag såg också programmet i går kväll.
Är dock inte helt säker på att vårt kära svenska SKK gör "allt som står i dess makt" att förhindra att denna avel fortgår...
Fast SKK är nog - tack och lov - bättre i vart fall än engelska kennelklubben i det avseendet. Men dom extrema sönderavlade hundarna finns ju även här i vårt land och premieras högt på uställningar.
Hemskt att se på, men jag tror det är bra att man visar såna här dokumentärer. Schäfrarna, pekingesen, boxrarna och Cavaljererna var ju fruktansvärt!!! Och defakto så är det ju så realiteten ser ut.
I morgon ska jag testa Din härliga "laxmeny" som du la ut häromdagen.
Kramis Marie

http://web.telia.com/~u14133690

 
margus

margus

1 april 2009 21:38

Usch, jag orkade inte se det. Värjer mig för allt obehagligt numera. Min fantasi kan oombedd spela upp alla hemskheter efter att bara hört ingressen, det räcker.

Ja, i BÄSTA fall kan RAS leda till något gott. Men inte i Västgötaspetsklubben. Där börjar man LETA efter fel som rasen INTE HAR istället. Stollaprov.

http://margus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth - Torsdag 14 mars 13:15


Försökte ladda upp 5 bilder, men det blev bara en. Får duga så länge.   10 grader varmt idag. Bilden är från Henriksberg, en lugn och stilla dag ...

Av Elisabeth - Torsdag 29 feb 14:27

Hemsidan www.belara.net Nu i början av mars så upphör både Belaras Hundhantverk och kennel Belara. Då Claes-Göran gått bort så existerar inte firman längre och på kennelsidan händer inget nytt. Inga nya hundar, inga valpar, ingenting....Att då beta...

Av Elisabeth - Torsdag 29 feb 14:17

Skottdagen idag     Sista dagen att jaga hjort med hund, ja inte bara hjort så klart men det är dom som behöver jagas här. Undrar just hur många dom skjutit denna säsongen. Alltför få med tanke på att det kryllar av dom... ...

Av Elisabeth - Söndag 4 feb 14:22


Eftersom det är första inlägget för i år säger jag GOTT NYTT ÅR   Ja, detta året har ju varit tufft kan man säga. Ja ända sen jul faktiskt. Det var då jag blev ensam efter att ha firat 54 jular ihop. Tur man har barna som stöd och stöttning oc...

Av Elisabeth - 27 december 2023 21:37

En elak cancer i tarm och lever  Han blev bara 75 år     ...

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards