Alla inlägg den 5 februari 2009

Av Elisabeth - 5 februari 2009 20:04


Fejdi ligger kvar på Skara djursjukhus. Hon var riktigt dålig när hon kom in och ville bara lägga sig ner. Lungorna röntgades och livmodern kändes över ordentligt men inga fel hittades.

På eftermiddagen ringde dom och sa att dom fått svar på ett av blodproven och det kunde eventuellt vara Anaplasma. Det är en fästingburen bakteriesjukdom som före 2002 hette Erlichia. Så dom har satt in antibiotika mot det i avvaktan på fler provsvar. Febern var fortfarande hög och hon ligger med dropp.

Stackars mammas lilla glada tjej!

I morgon ringer dom mellan 13 och 14. Det blir en lång väntan tills dess.

Av Elisabeth - 5 februari 2009 08:06


I morse hade Fejdi 40,8 i feber! Ringde till Skara och förklarade situationen, hur hon ätit sämre och inte varit så pigg och var skendräktig och så febern som stigit från 40,2 till 40,8.

Fick en akuttid 13.20 så eftersom jag jobbar då så skulle Claes-Göran få åka med henne själv. Det krånglar till det hela just nu när vi bara har en bil. Han får köra mig till jobbet och hem igen och till Skara och hem igen och sen hämta mig...puh. Men precis just nu ringde dom från Skara och hade fått ett återbud så vi kunde komma kl 10 och det passar ju perfekt eftersom jag börjar jobba halv 10 då blir det inte så många mil extra att köra utan han lämpar av mig på vägen så att säga och kan åka direkt till Skara efteråt.

Håll tummarna att det går bra med kära vovven!

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards