Alla inlägg den 4 januari 2015

Av Elisabeth - 4 januari 2015 17:20

Hujedamej ett sånt blåsande


För att inte tala om hur kallt det var, visserligen 2 plus men med den vinden så var det inte whippetväder i alla fall. Trots att 3 av 4 hade täcken så frös dom så fort man stannade. De gillar helt enkelt inte sån stark blåst. Det gör inte jag heller men det var så frestande att ta med kameran och fota vågorna, för det gillar jag att göra. Den enda som inte frös var hon som inte fattade att det var kallt för hon sprang som en skållad råtta hela tiden. Tog massa bilder på den svartvita men de blev suddiga allihop...hahaha...varken jag eller kameran hann med!


Här går det rejäla vågor


   

Som en kaskad av pärlor


       

       

Hoppsan...här stod hon still ett ögonblick


   

Sunny tycker vi ska röra på oss


   

Lite godisletande innan hemgång


   

Samma ställe som första bilden från i går, då var det mer stilla


Ett ställe som jag många gånger återkommer till är platsen där ankaret ligger. Det heter ju Vind för Våg och ett fartyg förliste utanför där på 30-talet någon gång. Det är en fin plats att vara på och där finns bord och bänkar och en grillplats men dessa två bilder nedanför visar samma plats men i två olika skepnader kan man säga.


 

2007...

Stormen Pär drar in och sonen utmanar naturens krafter när han ställer sig där för att bli fotad, inte helt ofarligt kan jag tycka men det är väl spännande kan jag tro.


 

2012...

en helt underbar sommarkväll med husse och Nóri vid samma ankare, men med helt olika förutsättningar för att njuta av naturen, fast båda lika vackra på sitt sätt



Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards