Direktlänk till inlägg 28 mars 2014

SUNNY DÅLIG

Av Elisabeth - 28 mars 2014 18:31

Sunny har ont

 

 

Hon har pipit till när hon lagt sig ner flera gånger. Hörde det faktiskt en gång för någon vecka sen men inte tänkt så mycket mer på det. Men i går så syntes det verkligen att hon hade ont. Hon stod och smådarrade och ville inte lägga sig. När hon efter mycket om och men lagt sig så låg hon som om hon låg på "platsliggning" Så egentligen vilade hon inte alls. Mat ville hon inte ha och kvällskexet sträckte hon sig efter men tog det aldrig. Jag misstänkte att hon hade ont i nacken någonstans.

I dag blev det ett besök till veterinären. Tur att vi fick en tid med så kort varsel. Mycket riktigt så har hon ont i nacken på vänster sida. Hon avlastar genom att inte stödja fullt ut på vänster framben.. Så nu blir det Remadyl i 3 veckor, korta promenader i sele på så rakt underlag som möjligt. Mat och vattenskål upphöjda så hon slipper böja sig. Dom äter redan högt upp men jag har höjt ytterligare för henne. I kväll åt hon faktiskt sin mat som väl är. Blir hon bättre så är det ev. en muskelskada, annars diskbråck eller tumör....det där två sista ville jag inte höra....skulle aldrig operera en 10-årig hund. Tror jag inte i alla fall.

För att avsluta fredagen lite roligare så blir det några bilder från valphagen.


       


 
 
Marie-Louise

Marie-Louise

28 mars 2014 22:07

Skit också med stackars Sunny men med lite vila och medikamenter så hoppas jag att hon snart blir bättre. Vår Sture hade också så ibland men när han fått vila ett tag så gick det över!! Håller tummarna för lilla gumman!!

http://soremarielouise

Elisabeth

28 mars 2014 23:37

Ja det hoppas jag att hon blir bra. Jag hade ju tänkt ställa henne i veteranklass i år men det viktigaste är ju att hon blir bra.

 
margus

margus

31 mars 2014 23:40

Men kära... så Sunny såg ut...! Om jag hade känt mig sådan så hade jag nog mått bra av vila, värme och medikamenter.
Puppisarna säger jag inget om här, för då kan jag inte sluta... hehe.. Puss, puss

http://margus.bloggplatsen.se

Elisabeth

1 april 2014 22:23

Det syns verkligen att hon har ont men nu efter 4 dagar på Remadyl så är hon piggare

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth - Torsdag 14 mars 13:15


Försökte ladda upp 5 bilder, men det blev bara en. Får duga så länge.   10 grader varmt idag. Bilden är från Henriksberg, en lugn och stilla dag ...

Av Elisabeth - Torsdag 29 feb 14:27

Hemsidan www.belara.net Nu i början av mars så upphör både Belaras Hundhantverk och kennel Belara. Då Claes-Göran gått bort så existerar inte firman längre och på kennelsidan händer inget nytt. Inga nya hundar, inga valpar, ingenting....Att då beta...

Av Elisabeth - Torsdag 29 feb 14:17

Skottdagen idag     Sista dagen att jaga hjort med hund, ja inte bara hjort så klart men det är dom som behöver jagas här. Undrar just hur många dom skjutit denna säsongen. Alltför få med tanke på att det kryllar av dom... ...

Av Elisabeth - Söndag 4 feb 14:22


Eftersom det är första inlägget för i år säger jag GOTT NYTT ÅR   Ja, detta året har ju varit tufft kan man säga. Ja ända sen jul faktiskt. Det var då jag blev ensam efter att ha firat 54 jular ihop. Tur man har barna som stöd och stöttning oc...

Av Elisabeth - 27 december 2023 21:37

En elak cancer i tarm och lever  Han blev bara 75 år     ...

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards