Alla inlägg den 28 mars 2014

Av Elisabeth - 28 mars 2014 18:31

Sunny har ont

 

 

Hon har pipit till när hon lagt sig ner flera gånger. Hörde det faktiskt en gång för någon vecka sen men inte tänkt så mycket mer på det. Men i går så syntes det verkligen att hon hade ont. Hon stod och smådarrade och ville inte lägga sig. När hon efter mycket om och men lagt sig så låg hon som om hon låg på "platsliggning" Så egentligen vilade hon inte alls. Mat ville hon inte ha och kvällskexet sträckte hon sig efter men tog det aldrig. Jag misstänkte att hon hade ont i nacken någonstans.

I dag blev det ett besök till veterinären. Tur att vi fick en tid med så kort varsel. Mycket riktigt så har hon ont i nacken på vänster sida. Hon avlastar genom att inte stödja fullt ut på vänster framben.. Så nu blir det Remadyl i 3 veckor, korta promenader i sele på så rakt underlag som möjligt. Mat och vattenskål upphöjda så hon slipper böja sig. Dom äter redan högt upp men jag har höjt ytterligare för henne. I kväll åt hon faktiskt sin mat som väl är. Blir hon bättre så är det ev. en muskelskada, annars diskbråck eller tumör....det där två sista ville jag inte höra....skulle aldrig operera en 10-årig hund. Tror jag inte i alla fall.

För att avsluta fredagen lite roligare så blir det några bilder från valphagen.


       


Av Elisabeth - 28 mars 2014 11:44

Grattis Nova på 12-årsdagen

 

Vi grattar även hennes kullsyskon, Wiggo (B Tabloid Junkie), Zack ( B Break of Dawn), Tasha (B Billie Jean). Tyvärr lever inte Wilda (B Dirty Diana) och Gucci (BSpeed Demon)


 

En alldeles nytagen bild på gamlingen. Faktiskt trodde jag inte hon skulle bli 12 för i början av mars blev hon dålig och ville inte äta. Hon hade inte feber och det var helg så jag avvaktade och sen var hon bra! Vet inte vad som hände men hon bara sov och ville inte någonting, fick hämta henne i koppel och ta ut henne. Men som sagt man får vara glad för varje dag med sina gamla fina hundar.


Nedan ett par bilder som togs för 3 år sen men jag tycker är så fina. Det var lite futtigt med bara en bild.


     


Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards