Alla inlägg den 4 september 2013

Av Elisabeth - 4 september 2013 20:43

Det var jag på 50/60-talet


Uppväxten i Göteborg med havet som granne, åtminstone på somrarna, har väl format en så att man på något sätt helst vill vara nära hav och vatten. Somrarna tillbringades under stora delar i Göteborgs skärgård och norrut utefter Bohuskusten. Vi var alltid "ute på sjön" med båten. Det var en härlig tid och ju mer det gungade desto roligare tyckte jag det var. Det finns många minnen i alla gamla svartvita foton som togs. Pappa framkallade ju bilderna själv i sitt "mörkrum" och jag var ofta med och hjälpte till. Så det ligger väl i generna att man även gillar fotografering.


Jag, 8 år, spanar i solskenet


 

Pappa kikar in i båten


 

Min mamma


Vi var ofta två eller tre familjer ute ihop


   

Här ligger jag i ruffen och läser en hästbok


 

Pappa studerar sjökortet


 

Idylliskt i kvällsljuset


 

Jag skurar däcket


 

Med en dinge kunde man lätt komma fram där det var grunt och trångt


 

Vår båt till vänster



Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards