Alla inlägg den 28 mars 2013

Av Elisabeth - 28 mars 2013 18:12

Belara Mama´s Pearl

(Accent´s Little Limerick x Play A While Pearl Jam)


Vill samtidigt passa på och gratta Novas syskon. Wiggo, Zack och Tasha. Vilda finns inte längre kvar hon blev bara 10 år, så tankarna går ibland fortfarande till hennes familj som saknar sin Vilda så mycket.

Nova har varit en frisk hund får man ju säga. Nu har hon lite knölar här och var och jag tänker INTE börja rota i dom. Det skall hon slippa. Så länge dom inte besvärar henne så får dom vara.

Som vanligt kommer en liten bildkavalkad på födelsedagsbarnet. Jo, förresten, hon föddes just på skärtorsdagen för 11 år sen och i dag är det skärtorsdag igen. Lustigt va!


 

LC prov 2005, då kunde man ha krage i stället för täcke


 

7 år


 

8 år


 

Obekväm vila


 

Förmodligen ett varmt berg


 

Den lilla fina randiga


 

Ser ut att vilja gå hemåt snart


 

2011


 

2012


 

Lite grå om nosen


Förutom ett antal LC prov och Whippet race tävlingar så har Nova varit utställd en hel del. När hon var ung så hade hon faktiskt fina rosenöron, men med åren så har de blivit stela och inte så vackra. Men lite priser har hon vunnit i alla fall...


 

Detta har jag sparat...


Whippetklubbens Trippelpris har Nova också fått. Det innebär att hon förutom meriter på utställning har ett godkänt anlagsprov på viltspår och så har hon tävlar i lure coursing.


 


Avslutar dagens inlägg om Nova med en tavla på henne som jag målat av från ett fotografi. Det gjorde jag när jag gick en kurs i porslinsmålning för ett par år sen.


 

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards