Alla inlägg den 12 januari 2013

Av Elisabeth - 12 januari 2013 17:47

I dag gick vi åt var sitt håll med hundarna


Jag hade tänkt gå en runda och sen gå ut och släppa hundarna på Rivenäs, där vi brukar vara. Men jag hade inte gått länge förrän husse ringde på mobilen och sa att jägarna var på väg åt mitt håll. Så där rök chansen för hundarna att få springa lösa i dag. En kort stund därefter så small 4 skott. Jag hoppades att ingen dovhjort skulle ligga i vägen för mig igen. Det vill jag inte vara med om igen att låta hundarna komma så nära. De blodtörstiga bestarna!!!


Det satt några jägare i diverse jakttorn, men dom såg mig så allt gick bra. Hundarna blir dock väldigt upprörda när det kommer drivande hundar nära som dessutom driver med skall (det gör våra whippar också på lure cousing) De tror väl att de går miste om något roligt och det gör de ju egentligen för de vill ju jaga. Synd att det är förbjudet. Blir verkligen inte hjortar och rådjur stressade av att jagas länge, länge av en drivande hund? De kan ju hålla på i timmar. En whippet, eller varför inte en magyar, hade gjort processen kort på nolltid.


 

Bra ogästvänligt och isigt


 

Efter dagens runda så ville de gärna komma in i värmen, åtminstone vissa


 

Blondie


Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards