Alla inlägg den 13 november 2012

Av Elisabeth - 13 november 2012 20:44

Då var den dan över...


...och allt återgår till det vanliga. Det blev hur som helst en trevlig kväll med välkomstdrink, förrätt bestående av skaldjurssoppa med pilgrimsmussla och räkor. Mycket gott, har aldrig ätit pilgrimsmussla förut. Lite fiskbullekonsistens men gott! Huvudrätten bestod av renkalvsfilé med torkade tranbär och potatisgnochi (tror jag det hette) och en kalvsky. Otroligt gott, har nog heller aldrig ätit renkött vad jag vet. Sen blev det underhållning av 8 tjejer från musikskolan som sjöng akapella. Det gjorde dom fantastiskt bra. Vilka röster!

Sen var det dags för desserten. Det var nån slags vaniljyoghurtmousse med granatäpple, ananas och något mer som jag inte kommer ihåg och mynta. Det var också gott.

Ja innan desserten så var det gratulationer till oss som jobbat 25 år då i kommunen. Vi fick blommor, föruom pengarna då som vi skall köpa något för som jag skrev om i förra inlägget.

Sist, innan kaffet, blev det fotografering av allihop.


 

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards