Alla inlägg den 6 september 2012

Av Elisabeth - 6 september 2012 21:17

Detta hände för två dagar sen, i tisdags, alltså


Jag gick min obligatoriska morgonrunda med whipparna innan jag skulle till jobbet. Hux flux, snabbt som ögat, så for Blondie ner i gräset med nosen och hux flux så satt där en stor, svart, hårig sork, eller vad det var, i gapet på henne. De övriga 4 i gänget ville helt plötsligt vara med och dela den delikata måltiden som sprattlade men det ville inte Blondie så hon gjorde ett par snabba kraschande tuggningar och hux flux så var den svald.

Ja, ja, det är sånt som händer, Blondie har tagit sorkar förr, så jag tänkte inte mer på saken. Dagen förflöt som vanligt och Blondie åt sin mat som vanligt senare på dagen.

Morgonen därpå ville hon inte äta alls och troligtvis var det hon som hade spytt lite på dagen. På eftermiddagen kom hon inte ens fram när det var matdags, vilket aldrig hänt tidigare. Blondie är matglad, även om hon äter lite sakta.

I morse, alltså två dagar senare så ville hon heller inte äta och hade inte heller bajsat. Jag ringde och pratade med veterinären som tyckte jag kunde avvakta men försöka få i henne något ätbart och snällt för magen. Det blev rå vom, eftersom jag hade det framme och hon tog faktiskt en tugga men sen ville hon inte ha mer. Frestade senare under dagen med fiskbullar, men nejdå, det gillades inte.

Hon bajsade pyttelite i kväll och hon tog en liten klutt vom igen. För övrigt så verkar hon pigg och går gärna med ut och går, men jag gillar inte detta riktigt.

Våra hundar är ju inte helt främmande för att äta ben (råa kycklingvingar) men då får dom äta i enrum för att det inte skall bli hetsigt.

Jag tycker hon borde klara av ett sorkskelett, det är ju inte mycket ben på ett sånt. Kanske är pälsen svårsmält? Det brukar jag ju inte ge dom precis!!

Hoppas hon löser detta och blir bra, snart är det helg och dyrt att åka akut.


 

Lillpluttan, hjärtegullet får inte vara dålig

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards