Alla inlägg den 17 februari 2011

Av Elisabeth - 17 februari 2011 20:42

Hemsidan är uppdaterad med mina oljemålningar. Hittade inte bilder på alla, det fattas några. Jag har ju haft dom på hemsidan tidigare men efter datakraschen för något år sen eller när det nu var så blev inget sig likt men nu försöker jag få tillbaka sånt som jag vill visa, så det kommer mera...Man får scrolla långt ner på sidan Fotoalbum - Egna alster, för överst ligger teckningarna.

Av Elisabeth - 17 februari 2011 18:20

Inte är det lätt precis att måla porslinsmålning. Jag har gått kurs 2 gånger och den första tavlan blev ett motiv ur en av läroböckerna.


  

Egentligen inget att visa här men jag tänker att när jag gjort kanske 10 tavlor så borde det synas en viss utveckling på måleriet, om jag nu kommer så långt. Kanske ledsnar jag innan dess. Jag envisas med att måla på lite färgat kakel och det är väldigt svårt med vita färger för normalt sett så målar man på vitt porslin och då behövs ingen vit färg. Har inte hittat en bra vit ännu.


  

Andra tavlan fick bli efter ett foto på Sunny. Hon är ju beige och det var svårt men jag har använt en silvervit färg bl.a och ja, jag är faktiskt rätt nöjd med den. Nu håller jag på med Nova men det tar ett tag för nästa vecka blir det inget och veckan därpå har jag lovat att passa Tindra den kvällen. Kul är det i alla fall men jag vet inte vad jag skall ha tavlorna till.....väggarna är redan fulla...

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards