Direktlänk till inlägg 20 december 2010

SNABB PÅ AVTRYCKAREN

Av Elisabeth - 20 december 2010 21:13

Ja, snabbt gick det och oskarpt blev det! I morse när jag körde i Götene och svängde in på en gata så stod det två älgar där. Jag fumlade i väskan efter kameran och fick snabbt som attan upp den och tryckte av genom bilrutan. Det gick nog lite för fort för att bli bra kort men ibland så kvittar det. Visst är det häftigt att nästan stå öga mot öga med två älgar mitt i stan.


  


  

Kunde köra lite närmre men då blev de oroliga


  

Den ena älgen hoppar in i en trädgård


  

Avslutar med en blek decembersol

 
 
Ingen bild

Olga Sandlund

21 december 2010 00:47

Hej! Häftiga älgbilder!! Jag kom plötlsigt på att du bor nära min kära gamla moster som bor på St. Gattorp Hangelösa och med postadress Götene. Kanske du åker förbi henne på dina rundor?
Ha det gott i juletider! Hälsningar Olga i Motala

Elisabeth

21 december 2010 17:58

Haha,vad häftigt.Nej men Hangelösa ligger ju nära Källby som jag åker till varje dag.

 
margus

margus

21 december 2010 22:49

Kul älgbilder! Spelar roll med lite oskärpa... det där skuttet har sitt värde. Vår gran kom in i dag och kläs i morgon, sent på grund av tveksamhet. Vi tänkte vi skulle hoppa över det i år, men sen kom ångern, hehe.

http://margus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth - Torsdag 14 mars 13:15


Försökte ladda upp 5 bilder, men det blev bara en. Får duga så länge.   10 grader varmt idag. Bilden är från Henriksberg, en lugn och stilla dag ...

Av Elisabeth - Torsdag 29 feb 14:27

Hemsidan www.belara.net Nu i början av mars så upphör både Belaras Hundhantverk och kennel Belara. Då Claes-Göran gått bort så existerar inte firman längre och på kennelsidan händer inget nytt. Inga nya hundar, inga valpar, ingenting....Att då beta...

Av Elisabeth - Torsdag 29 feb 14:17

Skottdagen idag     Sista dagen att jaga hjort med hund, ja inte bara hjort så klart men det är dom som behöver jagas här. Undrar just hur många dom skjutit denna säsongen. Alltför få med tanke på att det kryllar av dom... ...

Av Elisabeth - Söndag 4 feb 14:22


Eftersom det är första inlägget för i år säger jag GOTT NYTT ÅR   Ja, detta året har ju varit tufft kan man säga. Ja ända sen jul faktiskt. Det var då jag blev ensam efter att ha firat 54 jular ihop. Tur man har barna som stöd och stöttning oc...

Av Elisabeth - 27 december 2023 21:37

En elak cancer i tarm och lever  Han blev bara 75 år     ...

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards