Direktlänk till inlägg 10 december 2010

GENOM MITT BILFÖNSTER

Av Elisabeth - 10 december 2010 14:30

I höstas började jag köra ut mat till barn och gamla i kommunen. Jag kör en sån vacker tur över Kinnekulle med sin fantastiska natur så kameran har åkt upp många gånger under resorna. Tänkte dela med mig av några bilder från hösten och vintern i år.


Oktober

  

Min lilla buss, en Renault Traffic. Här lastas mat för vidare transport.


 

Kossor 


  


  

"Traktorbajs"


  


  

Vacker ek vid Blomberg


  

Dovhjortar


  

Medelplana kyrka


  

Medelplana kyrka


  

Medelplana kyrka


  

Så här såg det ut vid Medelplana kyrka sommaren 1996 då Helen (dottern) fick sin Henrik. En väldigt vacker plats att gifta sig på oavsett om man är kyrklig eller ej. Fint väder fast rätt så blåsigt var det.


  

Kossor med ett dimmigt Kinnekulle i bakgrunden.


  

Höstfärger


  

Utsikt över Vänern


  

Kossor igen.


  

Den första snön kom i oktober


  

Kinne Vedums kyrka


 


November 

  

Med sommardäck...


   


   


   

I Källby, med vinterdäck som väl är!


   

Den vackra eken vid Blomberg igen


   

Dimma!


   


 


December  

   

Kinne Vedums kyrka igen


Ja, det var många bilder men det är en trevlig och vacker tur att köra och med naturens växlingar så hinner man inte tröttna (jo, kanske på snön). Mycket djur ser man men det gäller att ha kamern beredd och det har man ju inte alltid. Har passerat både rävar, hjortar, rådjur och älgar förutom alla kossor, hästar och får. 

 
 
Fam Rose

Fam Rose

10 december 2010 21:55

Hejsan.
Av någon konstig anledning gillade jag dom bilderna som man ser "bar mark på"
Har redan fått nog av denna vintern.
Ska slutligen bara tillägga att det heter traktorägg!! =)

Kram från oss alla

http://sloughi.blogg.se

Elisabeth

10 december 2010 22:05

Okej, det ser mer ut som ägg än bajs, jag håller med!
Gillar också barmark!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth - Torsdag 14 mars 13:15


Försökte ladda upp 5 bilder, men det blev bara en. Får duga så länge.   10 grader varmt idag. Bilden är från Henriksberg, en lugn och stilla dag ...

Av Elisabeth - Torsdag 29 feb 14:27

Hemsidan www.belara.net Nu i början av mars så upphör både Belaras Hundhantverk och kennel Belara. Då Claes-Göran gått bort så existerar inte firman längre och på kennelsidan händer inget nytt. Inga nya hundar, inga valpar, ingenting....Att då beta...

Av Elisabeth - Torsdag 29 feb 14:17

Skottdagen idag     Sista dagen att jaga hjort med hund, ja inte bara hjort så klart men det är dom som behöver jagas här. Undrar just hur många dom skjutit denna säsongen. Alltför få med tanke på att det kryllar av dom... ...

Av Elisabeth - Söndag 4 feb 14:22


Eftersom det är första inlägget för i år säger jag GOTT NYTT ÅR   Ja, detta året har ju varit tufft kan man säga. Ja ända sen jul faktiskt. Det var då jag blev ensam efter att ha firat 54 jular ihop. Tur man har barna som stöd och stöttning oc...

Av Elisabeth - 27 december 2023 21:37

En elak cancer i tarm och lever  Han blev bara 75 år     ...

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards