Direktlänk till inlägg 20 oktober 2010

KYCKLING & KANTARELLPAJ

Av Elisabeth - 20 oktober 2010 18:37

Har gjort en LCHF-paj. Alltså en paj utan mjöl. Skall man vara riktigt, riktigt ärlig så påminner den kanske lite mer om en omelett, men den är supergod.


  

Smält 1-2 msk smör i en stor pajform i ugnen




  

Vispa 4 ägg och 1 dl grädde och häll över smöret. Grädda i 200 - 225 grader i ca 5 minuter eller tills skalet fått fin torr yta med färg på.




  

Stek 2-3 dl kantareller (eller 1 liter färska) i smör. Salta och peppra.




  

Strimla 3 kycklingfiléer

  

  

Stek dom i stekpanna. Salta och peppra.



  

Lägg kyckling och kantareller på pajen. Blanda 1 dl grädde med ½ dl creme fraiche. Häll det över och strö på 2 dl riven ost.


  

Grädda ca 15 minuter eller tills pajen fått fin färg.




  

Vi åt bönor och egna tomater till och ett gott pumpabröd.

Prova detta, det är ypperligt gott.


Denna sista bilden är den tusende bilden i min blogg som startade i december 2008.


Mat
 
 
Ingen bild

Lisa

20 oktober 2010 20:43

Såg gott ut! jag äter själv efter LCHF så dehär ska jag prova! Men du varför åt du bröd till? Den går väl inte in under lchf?
Måste oxå säga att jag gillar din blogg! Är här inne nästan varje dag och kikar!

Elisabeth

20 oktober 2010 21:27

Jag "slarvar" ibland. Var mer strikt när jag bantade mina 7 kilo men nu unnar jag mig ibland en macka. Annars äter jag Fiber +, flatbröd och osötat rågbröd. Men bara en. Det är lyx! Vem är du, Lotta?

 
Elisabeth

Elisabeth

20 oktober 2010 21:28

Hoppsan, Lisa hette du visst!

http://belara.bloggplatsen.se

 
Sara

Sara

21 oktober 2010 20:50

Det såg ju supergott ut! Och jag letade faktiskt igår efter en paj utan mjöl så den här ska provas! :)

http://www.lekenstund.blogspot.com

 
Ingen bild

Lisa

23 oktober 2010 17:59

Okej som jag då, jag har gått ner 8kg på lchf och nu unnar jag mig ibland något, gud så gott det blir då! Dock behöver jag gå ner ca 6kg till så jag ska köra stenhårt snart igen. Vem jag är? ja jo en vanlig Lisa(27år) 3 barnsmamma som önskar sig en Whippet! Så jag surfar runt på bloggar och sidor med whippets för att sukta mig ännumer. :) Detta är av mina favoritbloggar.

Elisabeth

23 oktober 2010 20:32

Då hoppas jag du får en whippet så småningom, ett bra rasval!
Lycka till med kilona och den goda maten för det är verkligen en "njutningsdiet"

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth - Torsdag 14 mars 13:15


Försökte ladda upp 5 bilder, men det blev bara en. Får duga så länge.   10 grader varmt idag. Bilden är från Henriksberg, en lugn och stilla dag ...

Av Elisabeth - Torsdag 29 feb 14:27

Hemsidan www.belara.net Nu i början av mars så upphör både Belaras Hundhantverk och kennel Belara. Då Claes-Göran gått bort så existerar inte firman längre och på kennelsidan händer inget nytt. Inga nya hundar, inga valpar, ingenting....Att då beta...

Av Elisabeth - Torsdag 29 feb 14:17

Skottdagen idag     Sista dagen att jaga hjort med hund, ja inte bara hjort så klart men det är dom som behöver jagas här. Undrar just hur många dom skjutit denna säsongen. Alltför få med tanke på att det kryllar av dom... ...

Av Elisabeth - Söndag 4 feb 14:22


Eftersom det är första inlägget för i år säger jag GOTT NYTT ÅR   Ja, detta året har ju varit tufft kan man säga. Ja ända sen jul faktiskt. Det var då jag blev ensam efter att ha firat 54 jular ihop. Tur man har barna som stöd och stöttning oc...

Av Elisabeth - 27 december 2023 21:37

En elak cancer i tarm och lever  Han blev bara 75 år     ...

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards