Direktlänk till inlägg 14 juli 2010

FEJDI HJÄRTAT!

Av Elisabeth - 14 juli 2010 19:38

Veterinären ringde i dag med lite dystra nyheter. Det enda positiva var att hon ätit. För övrigt så var hon lika blek och hon hade sämre blodvärden. Det var allvarligt att inget hänt på bättringsfronten. Visserligen kunde det ta lite tid att svara på kortisonet eftersom hon var så nersatt så vi ger inte upp än. Problemet är väl att det även på henne är immunologiskt och det är då ingen idé att ge blod eftersom immunsystemet angriper blodkropparna. Hon skulle nu få dubbel dos kortison, 4 mg/kg i stället för 2. Hon går ut och kissar och sen tillbaka men bara för att sova. Det har inte gått att ta avföringsprov då det inte funnits något att ta....jaa, jag vet inte vad jag skall säga om detta, men roligt är det inte!!!

Dessutom skall vi iväg i morgon och ha roligt!!! Det är vår årliga resa till Falkenberg som stundar i helgen. På fredag kväll skall vi på revyn på Vallarnas friluftsteater men våra vänner. Inte så inspirerande med tanke på Fejdi som ligger och kämpar för sitt liv, men samtidigt vill man inte ställa in resan när man betalt biljetter och allt. Man gör ju ändå ingen nytta för Fejdis del genom att vara hemma men lusten att gå på revy har liksom ramlat bort. Veterinären vet att vi är borta och skulle det vara så att hon måste tas bort så vill jag helst vara med. Annars får det ske utan mej om det blir akut. Jag har en gång för alla bestämt att jag alltid skall vara med i det ögonblicket när någon av våra hundar måste avlivas och det har jag hållit så här långt. Hur som helst om hon mot förmodan skulle bli bättre så blir hon med all sannorlikhet kvar över helgen på djursjukhuset. Man känner ju att hon är i god vård.

I morgon skall vi först hälsa på min kusin utanför Svenljunga (hon som blev änka för några veckor sen) och sen bär det av till Falkenberg som sagt, så nu blir det inget bloggande förrän på lördag kväll. Vi får åka med vår decimerade flock. Här hemma är det som vanligt sonen som ställer upp med fågelpassning och vattning, tur att han finns!

 
 
Ingen bild

Lotta

15 juli 2010 11:19

Hej på er båda! Å vad jag lider med er och stackars stackars Fejdi. Jag hoppas innerligt att hon snart blir bättre och att hon får några fina år till. Kram på er från Lotta, Janne och Saga

 
Ingen bild

Annica

16 juli 2010 15:10

Jag håller tummarna att ni får hem Fejdi, usch så hemskt det är när våra fyrbenta blir dåliga. MVh Annica å borzoierna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth - Torsdag 14 mars 13:15


Försökte ladda upp 5 bilder, men det blev bara en. Får duga så länge.   10 grader varmt idag. Bilden är från Henriksberg, en lugn och stilla dag ...

Av Elisabeth - Torsdag 29 feb 14:27

Hemsidan www.belara.net Nu i början av mars så upphör både Belaras Hundhantverk och kennel Belara. Då Claes-Göran gått bort så existerar inte firman längre och på kennelsidan händer inget nytt. Inga nya hundar, inga valpar, ingenting....Att då beta...

Av Elisabeth - Torsdag 29 feb 14:17

Skottdagen idag     Sista dagen att jaga hjort med hund, ja inte bara hjort så klart men det är dom som behöver jagas här. Undrar just hur många dom skjutit denna säsongen. Alltför få med tanke på att det kryllar av dom... ...

Av Elisabeth - Söndag 4 feb 14:22


Eftersom det är första inlägget för i år säger jag GOTT NYTT ÅR   Ja, detta året har ju varit tufft kan man säga. Ja ända sen jul faktiskt. Det var då jag blev ensam efter att ha firat 54 jular ihop. Tur man har barna som stöd och stöttning oc...

Av Elisabeth - 27 december 2023 21:37

En elak cancer i tarm och lever  Han blev bara 75 år     ...

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards