Direktlänk till inlägg 12 juli 2010

FEJDI SJUK IGEN

Av Elisabeth - 12 juli 2010 23:14

Fejdi ligger på djursjukhuset i Skara. Hon har en tid ätit dåligt igen och från och till haft lite feber. Precis samma symtom som var i februari 2009 då hon blev inlagd. Då hjälpte cortison, som hon stod på hela förra året, men från 1 januari i år så har hon varit medicinfri och pigg och glad. Men inte nu längre. Beställde tid i förra veckan till i morgon för att kolla upp henne men efter helgens hetta så har hon inte precis blivit piggare. Vi var ju på LC prov i Katrineholm och alla hundarna var ju som vanligt med. Fejdi fick ligga med våt handduk på sig och hon ville inte alls äta. Tempade och hon hade 39,4. Så i morse ringde jag för att få en tid tidigare. Fick tid kl. 13 i dag. Men efter att jag ringt och fått den tiden så sitter jag och klappar henne där hon ligger halvt väck och då lyfter jag på läpparna och får se det allra vitaste tandkött jag någonsin sett. Ringer igen och får en ny tid redan kl. 10


  

Färdiga för avfärd (den sista?)


  

Absolut färglös


Så nu ligger hon där igen i Skara och det känns inte bra. Ultraljud visade på stor mjälte. Däremot var pulsen bra men hon var som sagt kraftigt anemisk. Vet. tyckte nästan hon var gul! Det låter inte bra alls i mina öron.

Nu i kväll ringde vet. och sa att febern var borta (38 grader) men för övrigt så ville hon inte ens kissa utan sov bara. Så han ville säga att kanske var inte prognosen så god.....hjälp säger jag bara.....inte en hund till som dör i förtid. Fejdi fyller 10 år om 9 dagar. Det tycker jag är alldeles för tidigt, Vår härliga glada Fejdi som alla tycker så mycket om. Det känns som en stor klump i bröstet. Allt annat känns oviktigt just nu.


Våra tre som sprang på LC, Sunny, Blondie och Smilla klarade värmen bra men som tur var blev det bara ett lopp. Det var olidligt varmt, man höll på att smälla av själv. Att stå med husvagnen på ett soligt gärde en sån helg är inte precis det man längtar efter. Men vi överlevde!

Blondie var den som, som vanligt sprang bäst av våra. Hon kom på 20:e plats av 73 hundar.


  

Sunny vurpade och fick en stor vätskefylld bula på bröstet som sen övergick till ett rejält blåmärke. Hon blev kyld på bulan så den gick fort ner. Först haltade hon lite men det var borta senare på kvällen.


Har för övrigt mycket att göra nu när jag har semester så det känns inte som man har tid att blogga ens, så bloggen kommer att ta ganska mycket semester under juli månad, men jag skall rapportera om Fejdi så fort jag vet något.

Håll tummarna att vi får tillbaka vår kära vän. Hur skall Blondie klara sig utan sin bästis. Hon lägger sig alltid där Fejdi ligger och de är så söta ihop.

 
 
Ingen bild

Annelie

12 juli 2010 23:57

Håller alla tummar och år för ett det ska gå att vända och att hon får komma hem igen och blir pigg och glad igen!

 
Elin Rose

Elin Rose

13 juli 2010 09:56

Vi håller alla tummar och tassar vi kan för Fejdi!! Tänker på er!!
KRAM

http://www.sloughi.se

 
Ingen bild

Jenny

13 juli 2010 13:50

Usch vad tråkigt :( hoppas på det bästa för er och Fejdi!

 
Marie S

Marie S

13 juli 2010 18:20

Jag håller alla mina tummar jag kan för lilla tösen. Hoppas allt går bra och att hon kurerar sig.
Kram Marie
(Ps, väldigt fin artikel du skrivit i WB)

http://www.mibisans.blogg.se

 
Susanne

Susanne

13 juli 2010 19:23

jag håller också tummarna!

http://whippeternal.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth - Torsdag 14 mars 13:15


Försökte ladda upp 5 bilder, men det blev bara en. Får duga så länge.   10 grader varmt idag. Bilden är från Henriksberg, en lugn och stilla dag ...

Av Elisabeth - Torsdag 29 feb 14:27

Hemsidan www.belara.net Nu i början av mars så upphör både Belaras Hundhantverk och kennel Belara. Då Claes-Göran gått bort så existerar inte firman längre och på kennelsidan händer inget nytt. Inga nya hundar, inga valpar, ingenting....Att då beta...

Av Elisabeth - Torsdag 29 feb 14:17

Skottdagen idag     Sista dagen att jaga hjort med hund, ja inte bara hjort så klart men det är dom som behöver jagas här. Undrar just hur många dom skjutit denna säsongen. Alltför få med tanke på att det kryllar av dom... ...

Av Elisabeth - Söndag 4 feb 14:22


Eftersom det är första inlägget för i år säger jag GOTT NYTT ÅR   Ja, detta året har ju varit tufft kan man säga. Ja ända sen jul faktiskt. Det var då jag blev ensam efter att ha firat 54 jular ihop. Tur man har barna som stöd och stöttning oc...

Av Elisabeth - 27 december 2023 21:37

En elak cancer i tarm och lever  Han blev bara 75 år     ...

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards