Direktlänk till inlägg 6 juli 2010

ÄCKELPÄCKEL

Av Elisabeth - 6 juli 2010 22:06

19 st, 26 st, 4 st, 40 st!!!!

Vad är nu allt detta? Jo, antal fästingar som vi plockat de senaste 4 dagarna!

I dag tog det tre kvart att gå igenom alla 7. Ingen rolig syssla, men hundarna gillar det. De tycker om när man pillar och går igenom pälsen på dom. Ligger på rygg i knät och njuter. Men vi plockar hellre än sätter på dom gift, så är det bara.

 
 
margus

margus

6 juli 2010 22:15

Ju mer man är i skog och mark, dess fler fästingar har man med hem. Så är det bara. Instämmer. Vi vågar inte använda det där giftet heller.

http://margus.bloggplatsen.se

 
IA

IA

7 juli 2010 10:50

Hej!
Jag är också emot allt vad gift heter. Har prövat ett giftfritt alternativ nu o det verkar minska ner antalet fästingar, har plockat sammanlagt 6 fästingar på min borzoikille denna vår o sommar. Det heter Zx Fixodida, ett kompletteringsfoder - Tillskott för hund o katt. Jag köper det i djuraffären o man strör det över hundarnas mat o det innehåller bara naturliga ingredienser som även är bra för deras päls o klor. Dessutom fick jag tipset när jag hade min boxerkille att alltid duscha o tvätta hundarna i såpa för det gillar inte fästingar heller, så det gör jag alltid med även med min borzoi-kille nu. Jag säger inte med detta att det fungerar 100%-igt o vill inte att folk ska göra som jag, utan detta är bara lite tips som jag själv provat.
Kramiz IA o Zizo

http://www.cimbazizo.bloggagratis.se

 
Rebecka

Rebecka

8 juli 2010 13:01

Hej! Tack för din uppmuntrande kommentar på min blogg :) Så bra att halsbanden har kommit! Nu har din man en mall till halsband i läder ;-) Jag använder oxå en giftfri spray till mina hundar som funkar bra + supersnygga bärnstenshalsband som jag gjort. Kramkram

http://havetstormar.blogg.se

 
Marie S

Marie S

9 juli 2010 14:11

Men JISSES vad mycket fästingar ni har!!!. Jag har nog inte plockat mer än 4-5 stycken som suttit fast, och kanske typ 10-15 som krupit under hela våren och fram till nu..... Äckliga små kryp är vad dom är!
Kramar i värmen från mig, bappisarna och dom vuxna töserna
Marie

http://www.mibisans.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth - Torsdag 14 mars 13:15


Försökte ladda upp 5 bilder, men det blev bara en. Får duga så länge.   10 grader varmt idag. Bilden är från Henriksberg, en lugn och stilla dag ...

Av Elisabeth - Torsdag 29 feb 14:27

Hemsidan www.belara.net Nu i början av mars så upphör både Belaras Hundhantverk och kennel Belara. Då Claes-Göran gått bort så existerar inte firman längre och på kennelsidan händer inget nytt. Inga nya hundar, inga valpar, ingenting....Att då beta...

Av Elisabeth - Torsdag 29 feb 14:17

Skottdagen idag     Sista dagen att jaga hjort med hund, ja inte bara hjort så klart men det är dom som behöver jagas här. Undrar just hur många dom skjutit denna säsongen. Alltför få med tanke på att det kryllar av dom... ...

Av Elisabeth - Söndag 4 feb 14:22


Eftersom det är första inlägget för i år säger jag GOTT NYTT ÅR   Ja, detta året har ju varit tufft kan man säga. Ja ända sen jul faktiskt. Det var då jag blev ensam efter att ha firat 54 jular ihop. Tur man har barna som stöd och stöttning oc...

Av Elisabeth - 27 december 2023 21:37

En elak cancer i tarm och lever  Han blev bara 75 år     ...

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards