Alla inlägg under juni 2010

Av Elisabeth - 14 juni 2010 19:00

Blondie fyller 4 år i dag.

 

  

Därför gratulerar vi också resten av Play-kullen.


Belara Play Running Wild "Cinco"

Belara Play Freedom Call "Ådi"

Belara Play Madonna "Donna"

Belara Play Cinderella "Stella"

Belara Play Cristal Pride "Vilma"

Belara Play Vaya Con Dios "Vaya"


Deras pappa heter Play Mec du Manoir de la Grenouillére "Pilou" och mamma är förstås Play A While Solstaden "Sunny"


Av Elisabeth - 9 juni 2010 21:46

Tindras föräldrar är på Sweden Rock (lyckliga dom!) Vi passade Tindra i går och så har hon sovit hos sin mormor och morfar som bor längre ner på gatan. I natt skall hon sova hos oss för första gången. Då blir vi 3 människor och 7 hundar i ett (stort) sovrum! Det skall nog gå bra. Hon har sovit en stund nu och förhoppningsvis vaknar hon inte före 6 i morgon bitti.

I går var det underbart väder och det blev som vanligt lite kort tagna på lilla skruttan.


  


  


  


  


  


  


  


  


  


  

Som synes en tjej på gott humör

Av Elisabeth - 7 juni 2010 19:00

I dag har jag bakat och målat! Jag har bakat havrekakor till Whippetklubbens utställning på Tånga Hed som är på söndag. Sen skall jag baka "Belarakakor" som jag alltid gör till den helgen. Hoppas någon mer kan baka. Än har ingen nappat när jag frågat.


Sju nya kakelklockor är också färdiga. De skall med till Tånga Hed också.


  


  


  


  


  


  


  

Alla klockorna är 20 x 20 cm även om det blivit olika storlekar på bilderna


Av Elisabeth - 6 juni 2010 18:14

Har fått frågan om jag inte kan lägga ut fler recept. Har ju redan lagt ut ca 35 recept och det är ju dom man gör helst så det har väl varit lite idétorka på den fronten.

I går stekte jag i alla fall laxfiléer.


  

I sann LCHF-anda så steker jag fisk utan ströbröd och det går utmärkt. Svag värme och lite mer smör bara. Salt och peppar runtom.


  

Sen tog jag broccoli, blomkål, paprika, squash, lök, gröna bönor och lite morotsbitar. Skuret i lagom munsbitar. Sen ringlade jag över lite rapsolja och in i ugnen i 225 grader i 8 - 10 minuter. Därefter strödde jag på flingsalt.

Som sås hade jag creme fraiche med torkad basilika och lite salt i.


  

Då såg det ut så här på min tallrik. På Claes-Görans tallrik tillkom potatis. Det hoppar jag över. Det går utmärkt att ersätta potatis med broccoli och/eller blomkål. Brukar micra det med ostskivor över så det smälter ner så gott.

Ja det var nog allt. Gott var det i alla fall.



Mat
Av Elisabeth - 5 juni 2010 20:41

Nu kan vi inte vänta längre! I dag fick Nóri springa lös nere vid sjön. Det gillade hon. I dag är också sista dagen med medicin.


  

Husse med alla 7


  

Kinnekulle


  

Vacker natur men lite branta klippor här och där


  


  

Nóri och Smilla


  

Hon njöt av friheten och var inte stilla en sekund


  

Nova


   

Nova kollar alltid om det finns godis i eventuella fickor


  

Det var en underbar lördagförmiddag vid sjön och det var så varmt och skönt, riktig sommarvärme. Man bara njöt i fulla drag och då uppskattar man hur vackert man bor med sjön inom promenadhåll. 





Av Elisabeth - 3 juni 2010 20:50

I dag var det återbesök för att ta bort stygnen. 8 stycken var det. Det gick bra. Såret var lite öppet men det var inget att bry sig om utan det såg fint ut.


  

Så här på håll ser det inte mycket ut för världen....


  

...men tittar man nära så är det inte läkt än.


Det blir att ta det lugnt ett tag till. Alltså, hon tar det inte lugnt men hon går i alla fall i koppel!

Tyvärr blir det ingen utställning för hennes del på Tånga Hed. En omtänksam vän till mig gjorde mig uppmärksam på att det kunde vara karens på de medicinerna som Nóri fått och när jag kollade upp det så var det 28 dagar på en av dom. Detta var något som jag inte haft en tanke på, så jag är faktiskt tacksam för att jag fick reda på att det kunde vara så. Man vill ju inte "åka dit" på något sånt onödigt. Det skall i alla fall bli kul att träffa 3 av Nóris kullsystrar.

Av Elisabeth - 2 juni 2010 20:33

I dag var Tindra här ett par timmar. Om en vecka skall vi ha henne även över natten för då skall hennes mamma och pappa på Sweden Rock.


  


  


  


  


  


  

Rolig lek


  


  


  


  


  


  


  


  

Till slut kom John Blund en stund

Av Elisabeth - 2 juni 2010 19:41

I går kom Dexter och Frodo med husse och matte på besök. Kameran kom förstås fram. Frodo är nästan jämngammal med Nóri så dom ville ju busa men det fick bli med Nóri i koppel eftersom hon skall vara LUGN.


  

Dexter (Belara Dark Passion Play) och Frodo (Carmodey Katos Kato Kato)


  

Frodo vill ut till Nóri


  

Snyggt bakställ


  

Ja det duger väl detta med


  

De fick leka men Nóri fick vara kopplad. Här är det bus på hög nivå. Nóris bakben är i luften!


  

Efteråt sov de gott!

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards