Alla inlägg den 18 juni 2010

Av Elisabeth - 18 juni 2010 11:03

I förrgår dog min kusins man. Han blev bara 62. Cancern tog hans liv. Det är så himla orättvist att behöva dö alldeles för tidigt.

Vi har haft så mycket roligt ihop under alla år och verkligen delat både glädje och sorg med varandra. I ganska många år bodde dom här i vår by. Min kusin och jag har i princip vuxit upp ihop, så hon är nästan som en storasyster. Hon var jämt med oss ute på sjön när vi var små och sen när vi blev stora och träffade våra respektive så har vi hållit ihop och även semestrat ihop.

Ja det finns så många minnen genom åren och vi har egentligen ännu inte fattat att han är borta, ändå känns det så sorgligt och ledsamt. Tårarna kommer när jag  skriver detta men nu skall jag försöka fokusera på att det skall vara en rolig dag i dag, min födelsedag!

Så nu blir det inget mer bloggande i dag.

Av Elisabeth - 18 juni 2010 10:58

Ensam hemma just nu. (Gubben är i stan, kanske han handlar något till mig!)

Lite skönt ibland att rå sig själv. Spelar MIN musik på hög nivå! Det blir quinnan med stort Q "the metalqueen" Doro. Kan aldrig höra mig mätt på hennes röst, helt sjukt!!! Dessutom sjunger hon duett med sångerskan i Nightwish i en av låtarna och Nightwish tillhör också en av mina favoriter.

Att spela denna musiken känns också bra just nu när man är lite sorgsen i hjärtat efter sorgebeskedet i förrgår. (Läs inlägget ovan) Likaväl som musiken funkar när man är på gott humör. Alltså, musik som är bra jämt!! Så är det bara....punkt slut!

Håller samtidigt på och förbereder middag och efterrätt till våra närmaste i dag. Pappa kommer hit också. Han fyller ju 95 på söndag så vi firar ihop så att säga.

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards