Direktlänk till inlägg 3 juni 2010

STYGNEN BORTA

Av Elisabeth - 3 juni 2010 20:50

I dag var det återbesök för att ta bort stygnen. 8 stycken var det. Det gick bra. Såret var lite öppet men det var inget att bry sig om utan det såg fint ut.


  

Så här på håll ser det inte mycket ut för världen....


  

...men tittar man nära så är det inte läkt än.


Det blir att ta det lugnt ett tag till. Alltså, hon tar det inte lugnt men hon går i alla fall i koppel!

Tyvärr blir det ingen utställning för hennes del på Tånga Hed. En omtänksam vän till mig gjorde mig uppmärksam på att det kunde vara karens på de medicinerna som Nóri fått och när jag kollade upp det så var det 28 dagar på en av dom. Detta var något som jag inte haft en tanke på, så jag är faktiskt tacksam för att jag fick reda på att det kunde vara så. Man vill ju inte "åka dit" på något sånt onödigt. Det skall i alla fall bli kul att träffa 3 av Nóris kullsystrar.

 
 
Susanne

Susanne

4 juni 2010 10:49

Så skönt att såret har läkt så fint.

Vi åker till Söderhamn i kväll på LC-prov. Ni får hjälpa till att hålla tummanra för att Nietzsche tar sitt sista cert! Kommer ni dit?

Det är en sådan lättnad att Mira är hemma hos sin matte och husse igen! Skönt att kunna åka iväg med gott samvete. Det hade inte varit roligt att åka iväg om hon varit kvar i skogen! Jag tror inte ens att jag hade åkt iväg då! Om du visste vilken dålig uppslutning det har varit med vinthundsfolk i letandet. Det har varit några enstaka flitiga personer, men faktum är att det varit mest bruksfolk som varit ute och letat. Jag har full förståelse för att man har fullt upp med jobb och annat, men det är många som inte ens visat något intresse. Tänk om det varit någon av deras hundar!

Ha det gott!

http://whippeternal.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth - Torsdag 14 mars 13:15


Försökte ladda upp 5 bilder, men det blev bara en. Får duga så länge.   10 grader varmt idag. Bilden är från Henriksberg, en lugn och stilla dag ...

Av Elisabeth - Torsdag 29 feb 14:27

Hemsidan www.belara.net Nu i början av mars så upphör både Belaras Hundhantverk och kennel Belara. Då Claes-Göran gått bort så existerar inte firman längre och på kennelsidan händer inget nytt. Inga nya hundar, inga valpar, ingenting....Att då beta...

Av Elisabeth - Torsdag 29 feb 14:17

Skottdagen idag     Sista dagen att jaga hjort med hund, ja inte bara hjort så klart men det är dom som behöver jagas här. Undrar just hur många dom skjutit denna säsongen. Alltför få med tanke på att det kryllar av dom... ...

Av Elisabeth - Söndag 4 feb 14:22


Eftersom det är första inlägget för i år säger jag GOTT NYTT ÅR   Ja, detta året har ju varit tufft kan man säga. Ja ända sen jul faktiskt. Det var då jag blev ensam efter att ha firat 54 jular ihop. Tur man har barna som stöd och stöttning oc...

Av Elisabeth - 27 december 2023 21:37

En elak cancer i tarm och lever  Han blev bara 75 år     ...

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards