Alla inlägg under maj 2010

Av Elisabeth - 16 maj 2010 21:53

Nyss hemkomna efter 4 dagar borta. Dels syskonträff i Olofström och sen utställning i Höör. Skall lägga ut några bilder en dag men nu orkar jag inte. Mycket att göra när man kommer hem.

I morgon är det sista gången på valpkursen och ännu har jag inte tagit några kort. Hoppas på bra väder för vi skall gå på en liten vandringstur med alla valpar. Övriga familjemedlemmar och hundar var också välkomna. Får se om min familj vill eller har tid att följa med.

Av Elisabeth - 11 maj 2010 18:28

Är ledig resten av veckan så i morgon bär det av med husvagnen till Skåne. Till helgen är det utställning i Höör men innan dess skall vi besöka Claes-Görans "nya" syskon. Det skall bli mycket trevligt att träffas. Tänk att vara 60 år innan man för första gången träffar sina syskon som man trots allt haft nästan hela sitt liv utan att veta om det....ja det är en lång historia men jag kanske återkommer om det vad det lider.


 

Här kopplas bil och husvagn... 


  

...och körs upp på gatan framför huset


Vi skall även stå och sälja på utställningen där nere. Det är en ny plats så man har ingen aning om hur det ser ut. I många år har utställningen varit på Bosjökloster men inte i år. Hoppas bara vädret blir bra. Lite värme skadar ju inte om det blir.


Av Elisabeth - 10 maj 2010 22:14

Energiska Nóri roar sig gärna på egen tass. Hon kan ta tag i en leksak och sen bara springa och springa med den i munnen hur länge som helst!


  


  


  


  


  

Till slut la hon sig och vilade lite


  


  

Tror hon håller på och somnar!


Fast sömnen varade inte många minuter för Blondie kom ut och då ville Nóri leka men se det ville inte Blondie denna gången så "den lilla" fick sig en läxa.


  


  

Duktiga, duktiga Blondie!


  

Blondie ville hellre knapra på märgben och hon säger just till Nóri att det inte är hennes ben. Så håll dig borta!


  

Mmmm...det här vill jag ha för mig själv







Av Elisabeth - 8 maj 2010 18:16

Jag undrar vad det är för något som får hundar att tokspringa på vissa underlag. Går man i lös sand så finns det väl ingen whippet som inte får fullständigt fnatt i benen och tokrusar som en vilde helt planlöst runt runt. När det gäller Nóri så är det ett särskilt ställe med något gräsaktigt som får hennes ben att gå fortare än de egentligen klarar...


  


  

I sånt här, lite hårdare gräs, kör hon huvudet rakt igenom och rusar som ett skållat troll. Man står bara och skrattar. Borde filmas, för det säger inte så mycket med ett par bilder, men det är likadant varje gång vi passerar. Det blir som en påknapp att börja rusa.


  

Ibland stannar hon och hämtar andan...


I dag har Nemo med husse och matte varit här. Det blev inga bilder denna gången heller för nu löper Smilla. Förra gången när vi var där så löpte Nova. Nemo får sån konstig rygglinje när tjejerna är nära!!! Vi tog en promenad i alla fall på nästan 1 timme ner till sjön och det var riktigt skönt ute.


  

Fejdi


  

Husse med alla 4-benta

Av Elisabeth - 6 maj 2010 14:08

Någon kilometer hemmifrån finns en crossbana mitt i skogan. I dag stoppade jag Nóri i bilen och åkte dit. Det var hur kul som helst att springa i den lösa sanden/jorden. Det är ju rykande torrt ute, så hon blev inte smutsig, annars hade det inte varit så roligt om det varit blött.


  


  


  


  


  

Det fanns ett litet tjärn mitt i och där var det kul!


  

Här syns väl att magyaren skall ha ganska stora öron (och stor tunga kanske)


  

Efter ett tag stod hon faktiskt stilla.....


  

.....och hade tid att kissa


  


  

Dags att gå tillbaka till bilen och åka hem

Av Elisabeth - 3 maj 2010 17:12

Här kommer blandade bilder från Brukshundklubben i Skövde. Jag ställde bara Nóri i valpklass 4-6 månader och hon blev 1 BIR & 1 BIG. I BIS finalen blev hon oplacerad. Konkurrensen var ju inte så stor!!!! Hon var naturligtvis ensam i sin ras. Men det var nyttig träning och vädret var härligt. Soligt men ibland lite kyligt. Vi var där med Dexters husse och matte, Ronny och Susanne och så var Elin Rose där med sin italienare och sin sloughi.


  

foto. Elin Rose 

Hela gänget


foto. Elin Rose 

Nóri och Frodo


  

Dexter


  

Domare Kjell Carnbrandt hälsar på Nóri


  


  


   


   

foto. Elin Rose


   

foto. Elin Rose


   

foto. Elin Rose


   

foto. Elin Rose

Sprallapan Nóri har kul i BIS ringen. Hon är bra på höjdhopp!


   

foto. Elin Rose


   

foto. Elin Rose 


  

Elin och Stefan Rose har världens finaste italienare. Kallas för Ra men heter Skogsville´s Eye Of The Beholder. Jag måste erkänna att italienaren är en ras som jag drömmer om att en gång få äga. Jag har blivit mer och mer förtjust i dom ju fler jag träffat. Så är det bara....nu har jag sagt det!!!

Så här kommer ett par bilder till på Ra.


  

Här softar han på goa Rustabädden


  


  

Sååå vacker...

Av Elisabeth - 1 maj 2010 18:13

Läste en intressant artikel om hundmat....

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6928255.ab

Alltid intressant det där med torrfoder kontra färskfoder. Jag vet vad jag tycker i alla fall.


I morgon blir det utställning i Skövde. En inoff. på brukshundklubben och det är Nóri som skall göra sin debut. Sprallapan!!!

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards