Alla inlägg den 14 mars 2010

Av Elisabeth - 14 mars 2010 17:47

I dag har det gått en månad sen jag startade med LCHF-diet. Alltså i stora drag så skippar man bara kolhydraterna eller äter ytterst lite av dom i alla fall. Jag har ätit så mycket gott hela tiden och egentligen inte saknat så mycket. Eftersom jag älskar smörgås så är det väl det jag saknat mest och kanske en tallrik gröt på morgonen. Men att skippa potatis och pasta har absolut inte varit några problem. Hur har det då gått?


  

Så såg det ut 14 februari


  

Så här ser det ut i dag.


Måste säga att det känns väldigt bra så jag fortsätter en månad till. Jag gick ner mest i början så det kanske blir svårare framöver. Under månaden som gått så har jag varit ute väldigt lite själv med hundarna och det kommer ju att blir ändring på det framöver då vädret blir varmare. Så trots ingen motion alls så har jag gått ner i vikt. Har heller inte tränat varken core eller yoga på ett bra tag. Det har varit så mycket annat så det har inte blivit av helt enkelt.

Visserligen rör jag mycket på mig på jobbet så det är ju alltid något.

Sen har jag syndat ett par gånger! Har ätit 2 Alladinbitar och en kanelbulle!!! Dessutom har det blivit 1 glas vin ett par gånger. Men vad f_n man får ju inte hårddra det hela hur långt som helst. Man måste ju leva lite också!

Men som sagt, det känns stimulerande att fortsätta och det är ju så himla gott det man äter.

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards