Alla inlägg den 13 februari 2010

Av Elisabeth - 13 februari 2010 18:05

Nu....nu skall jag satsa helhjärtat på att äta enligt LCHF. Vilket innebär att man slopar kolhydrater.


  

Detta är helt enkelt inte klokt. Så här mycket har jag aldrig vägt. Måste bara gå ner i alla fall 8 kg. Låter inte så mycket men om man älskar smörgåsar och nu inte får äta det så är det jobbigt nog. Har provat på att lite grand äta enligt LCHF men jag har ju inte skippat kolhydraterna helt och då funkar det inte. Kanske och förhoppningsvis kan man äta lite av den varan när vågen står på en acceptabel nivå.

Därför tänke jag börja nu i helgen och då är det lätt att komma ihåg att starten var vid Alla Hjärtans dag. Tänkte försöka gå ner i varje fall 1 kg per månad så i juni när jag fyller 60 så skall vågen stå på detsamma. Det är väl ett bra mål!


Ja det blir en del uppoffringar man får göra men denna metoden kallas också för Njutningsdieten för att man får äta smör och grädde och annat mumsigt.

Trist att inte få gröt till frukost. Men jag har mentalt ställt in mig på detta under en tid så jag har bestämt att det skall funka. Sen händer det säkert någon gång att man slarvar!!!

Godis och läsk är inget problem att låta bli för det är något jag aldrig stoppar i mig utan det värsta blir nog smörgåsarna. Så hädanefter blir det ostsmörgås utan bröd!

Till frukost i dag hade vi kokt ägg och sill (fast jag tog 1 smörgås) Mjukstart kallas det.

Till middag åt vi fisk och det är ju bra och i kväll blir det......jaa, jag vet inte. Vi får se.


Mat
Av Elisabeth - 13 februari 2010 17:56

I dag skulle vi egentligen ha varit på whippet race årsmöte i Karlstad.

Vår tid räcker dock inte till för allt som man vill göra. Prio ett är lägenheten.

På onsdag i nästa vecka kommer en gubbe upp från nån auktionsfirma och skall säga om brôtet är värt något. Vilket det säkert inte är.


  

Har i alla fall tagit hem kaffeservicen Måsen. Nu för tiden tycker jag om den. Det var inte så för ett antal år sen. Tyckte det var fruktansvärt hemskt när det var en guldkant på servicer och sånt. Men jag har faktiskt ändrat mig. Det beror nog på åldern. Så nu har vi 10 kaffekoppar med tillbehör av denna sort. Jag gillar ju dessutom fiskmåsar. Är uppvuxen med sådana inpå knuten, eftersom jag bodde på västkusten som liten. Göteborgs skärgård, närmare bestämt.


Nu till något helt annat och det är Fejdi som ligger och trivs under filten.


  

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards