Alla inlägg den 13 januari 2010

Av Elisabeth - 13 januari 2010 19:02

I dag var det 1 år sen jag fick bredband. Underbart att ha och man har svårt för att föreställa sig vilken tid allting tog med bara modemet. Allt gick inte ens att se på för att det tog sån tid att ladda upp.

Av Elisabeth - 13 januari 2010 18:53

Dammiga och oputsade!


  


  


  


  


  

Synd att inte koppar är värt något. Jag minns att man själv sparade på koppargrejer och då var det dyrt på den tiden. Men vad hjälper det i dag!

Det blir väl till att skänka till Second Hand eller liknande.

I dag fyllde vi vår Renault Kangoo (och den rymmer massor) med skräp och åkte till tippen med brôtet.

Så nu är vi helt slut. Det är otroligt vad det tar på en att hålla på med sånt här.

Av Elisabeth - 13 januari 2010 18:36

Prylar från pappa alltså. I dag har vi hämtat hem alla hans kameror och jag tänkte fotografera av dom men förra gången vi var uppe och röjde så fick jag med mig detta hem.


  

En riktigt gammal hårfön från frisersalongen


  

Till vänster en hemmagjord diabildsprojektor, där man sätter i en bild åt gången och till höger ett slags ljusbord. Man lägger diabilden på för att se den bättre. Det är en lampa inuti lådan som man tänder när man skall titta.


  

Ett par av pappas långfärdsskridskor som han gjort själv.


  

Ett rullgardinstyg som väckte barndomsminnen.


Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards