Alla inlägg under november 2009

Av Elisabeth - 3 november 2009 17:35

Är hemma hos sonen och bloggar, bl.a

Ännu är inte datorn lagad och varken bilder eller mail tycks gå att få tillbaka. Har fått svar från Spray att finns inte mailen på deras hemsida så kan dom inte göra något och hade dom funnits där så hade jag ju inte behövt fråga efter dom!!!

TV har vi i alla fall...det är inte svårt att tillbringa kvällarna med att mysa med hundarna i TV soffan.


Läste på Elin och Stefans blogg att dom varit vid Hornborgasjön och tittat på havsörnar. Det var just det vi hade tänkt göra när vi i stället  åkte till Kinnekulle. Hade ju varit kul att träffa dom där om det blivit så.


Läste också på två andra bloggar (Nota´s Crew och Fågelperspektiv) att det varit SM för burfåglar så nära som i Uddevalla. Det hade jag ingen aaaaaaaaaaannnnning om...

För en himla massa år sen vann vi själva SM i Norrköping med våra Moluckkakaduor....det var tider det.

Av Elisabeth - 3 november 2009 17:29

Har glömt att berätta....

I onsdags i förra veckan var jag på bio med dotter och barnbarn. Det är nog 10 år sen jag var på bio!!!

Vi såg This is it som handlade om Michael Jackson och hans förberedelser inför konserterna som han skulle gjort. Filmen var väldigt bra och man kan bara konstatera att musikvärlden har blivit bra mycket fattigare efter hans död. Väldigt tragiskt det hela.

Av Elisabeth - 3 november 2009 17:03

Som jag tidigare berättat så blev ju Fejdi sjuk i februari i år. Hon fick hög feber och det konstaterades att hon led av muskelinflammation. Hon blev ju satt på cortison och skulle ha det ett halvår innan hon skulle utredas. Hon är ju så pigg så man tänker inte på att hon kanske fortfarande är sjuk. Nu var det ett par veckor sen som jag kontaktade veterinären i Skara. Det har ju gått 8 månader sen hon fick sin höga feber, över 40 grader, så det var inget att leka med!

I samråd med vet. så får hon nu 1 tablett var tredje dag i stället för 1 varannan dag. Jag har tempat henne på den tredje dagen innan hon får sin tablett och hon har stadigt haft 38 grader. Jättekul om det skulle gå att sluta men i ett första skede skall hon äta så här året ut.

Så nu håller åtminstone jag tummarna för att hon kan slippa cortisonet framöver. Visserligen är hon ju 9½ år så det är väl inte hela världen om hon får käka det livet ut, huvudsaken att hon mår bra och det gör hon. Det enda vi gör är att hon har täcke på sig mer än de andra hundarna och då har hon ett Back On Track täcke. Det tror jag kan vara bra för henne, den goa glada tjejen!


Av Elisabeth - 1 november 2009 18:02

I dag tog vi bilen till Kinnekulle igen. Det var nämligen "fint folk" i våra skogar hemma för att jaga älg och då känns det bättre att gå med hundarna någon annan stans så det blev Kinnekulle igen.

Det var folktomt där och vi gick i riktigt trolsk skog. Stora delar är ju naturreservat och ganska orört. Mycket kuperat och stenigt. Vi gick i alla fall på en smal skogsstig med tät skog på båda sidor när vi hörde ett konstigt ljud.

Vi stannade och lyssnade och hundarna var på helspänn. Ljudet kom närmare och jag tänkte på vildsvin. Bästa att vara beredd. På vad vet jag inte men inte vill jag möta ett på nära håll i alla fall. Men sen började ljudet bli mer bekant på något sätt och rätt var det var så hördes det välkända ljudet av horn som slog emot varann.

Det var alltså två dovhjortshannar som slogs och det var ett brölande ljud från dom som först hördes. De var verkligen inte långt från oss men det gick inte att ta kort för skogen var så tät. Det var verkligen spännande. Efter en stund så gav Blondie till ett skall och då tystnade hjortarna och så sprang dom åt var sitt håll.

Läste när jag kom hem om dovhjort och det är mycket riktigt brunsttid nu och lätet kunde liknas vid ett mellanting av traktor och vildsvin!

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards