Direktlänk till inlägg 4 november 2009

UTE SNÖAR DET...

Av Elisabeth - 4 november 2009 17:08

och inne är det gott och varmt. Riktigt busväder är det. Hoppas inte det blir snö som ligger kvar. Till helgen bär det ju iväg till Vingåker på Whippetklubbens utställning. Över 100 stycken anmälda och helgen därpå i Sjuntorp är det 90 whippets anmälda. Milda makter så många, vilken konkurrens!

Sitter just nu hos sonen, som vanligt, och bloggar. Min dator är hos honom och han försöker fortfarande hitta både bilder och viktiga mail, men jag säger att vi får ge upp...men han ger sig inte riktigt. Bra är väl det i och för sig men tiden rinner iväg och jag behöver datorn snart. Den är eller skall bli formaterad och sen är det "bara" att installera allt igen. Längtar efter att kunna lägga ut bilder igen.


På söndag är det fars dag och då skall vi hämta pappa. Han har ramlat i sitt kök och slagit upp ett sår i huvudet. Fick åka ambulans till sjukhuset i går men det behövdes inte sys utan det limmades i stället. Ja det är då inte lätt att bli gammal och skruttig. Vi väntar på besked om särskilt boende för honom. Nu har vi väntat i 2 månader och de flesta brukar få besked inom 3 månader så snart kanske det dyker upp något. Det skulle underlätta för alla inte minst för honom själv. Han har blivit riktigt stapplig och får hjälp 4 gånger om dagen. Usch det är så trist. Tänk att bara sitta och vänta på att tiden skall gå. Det enda han kan göra är att lyssna på radions program 1.


Nej, nu får man skärpa sig och tänka positivt. Tur att han kan lyssna på radion! Det är det inte alla som kan...

 
 
Inger

Inger

4 november 2009 18:55

Ja, det är trist när ens föräldrar börjar tackla av - mkt oro blir det!
Vill önska dig Lycka till på utställningarna!
Själv har jag "gått i ide" vad gäller "hunderiet"!
Vi njuter på hemmaplan:-))!

http://http;//medlem.spray.se/shahnadir

 
Susanne Lindström

Susanne Lindström

6 november 2009 11:32

Mina föräldra hann aldrig tackla av innan de dog, båda i hjärtinfarkt med några års mellanrum. På ett sätt tycker jag nog att det är bra att det blev så eftersom jag bor så långt ifrån min hemstad Gävle där de bodde. Jag skulle väl ha levt med dåligt samvete hela tiden om de hade hamnat på ett hem och jag inte hade kunnat vara där och hälsa på dem så ofta. De hade dock gärna fått leva många år till. De försvann lite väl tidigt.

Här har vi också gått i ide när det gäller utställning. Det är otroligt skönt! Lite blöt snö ligger utanför fönstret och det är grått och trist. Men vad gör väl det när det nu blir helg. Då ska jag ut med hundarna i skogen och njuta, oavsett väder. Ha en skön helg!

http://whippeternal.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth - Torsdag 14 mars 13:15


Försökte ladda upp 5 bilder, men det blev bara en. Får duga så länge.   10 grader varmt idag. Bilden är från Henriksberg, en lugn och stilla dag ...

Av Elisabeth - Torsdag 29 feb 14:27

Hemsidan www.belara.net Nu i början av mars så upphör både Belaras Hundhantverk och kennel Belara. Då Claes-Göran gått bort så existerar inte firman längre och på kennelsidan händer inget nytt. Inga nya hundar, inga valpar, ingenting....Att då beta...

Av Elisabeth - Torsdag 29 feb 14:17

Skottdagen idag     Sista dagen att jaga hjort med hund, ja inte bara hjort så klart men det är dom som behöver jagas här. Undrar just hur många dom skjutit denna säsongen. Alltför få med tanke på att det kryllar av dom... ...

Av Elisabeth - Söndag 4 feb 14:22


Eftersom det är första inlägget för i år säger jag GOTT NYTT ÅR   Ja, detta året har ju varit tufft kan man säga. Ja ända sen jul faktiskt. Det var då jag blev ensam efter att ha firat 54 jular ihop. Tur man har barna som stöd och stöttning oc...

Av Elisabeth - 27 december 2023 21:37

En elak cancer i tarm och lever  Han blev bara 75 år     ...

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards