Direktlänk till inlägg 3 november 2009

LITE NYHETER OM FEJDI

Av Elisabeth - 3 november 2009 17:03

Som jag tidigare berättat så blev ju Fejdi sjuk i februari i år. Hon fick hög feber och det konstaterades att hon led av muskelinflammation. Hon blev ju satt på cortison och skulle ha det ett halvår innan hon skulle utredas. Hon är ju så pigg så man tänker inte på att hon kanske fortfarande är sjuk. Nu var det ett par veckor sen som jag kontaktade veterinären i Skara. Det har ju gått 8 månader sen hon fick sin höga feber, över 40 grader, så det var inget att leka med!

I samråd med vet. så får hon nu 1 tablett var tredje dag i stället för 1 varannan dag. Jag har tempat henne på den tredje dagen innan hon får sin tablett och hon har stadigt haft 38 grader. Jättekul om det skulle gå att sluta men i ett första skede skall hon äta så här året ut.

Så nu håller åtminstone jag tummarna för att hon kan slippa cortisonet framöver. Visserligen är hon ju 9½ år så det är väl inte hela världen om hon får käka det livet ut, huvudsaken att hon mår bra och det gör hon. Det enda vi gör är att hon har täcke på sig mer än de andra hundarna och då har hon ett Back On Track täcke. Det tror jag kan vara bra för henne, den goa glada tjejen!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth - Torsdag 14 mars 13:15


Försökte ladda upp 5 bilder, men det blev bara en. Får duga så länge.   10 grader varmt idag. Bilden är från Henriksberg, en lugn och stilla dag ...

Av Elisabeth - Torsdag 29 feb 14:27

Hemsidan www.belara.net Nu i början av mars så upphör både Belaras Hundhantverk och kennel Belara. Då Claes-Göran gått bort så existerar inte firman längre och på kennelsidan händer inget nytt. Inga nya hundar, inga valpar, ingenting....Att då beta...

Av Elisabeth - Torsdag 29 feb 14:17

Skottdagen idag     Sista dagen att jaga hjort med hund, ja inte bara hjort så klart men det är dom som behöver jagas här. Undrar just hur många dom skjutit denna säsongen. Alltför få med tanke på att det kryllar av dom... ...

Av Elisabeth - Söndag 4 feb 14:22


Eftersom det är första inlägget för i år säger jag GOTT NYTT ÅR   Ja, detta året har ju varit tufft kan man säga. Ja ända sen jul faktiskt. Det var då jag blev ensam efter att ha firat 54 jular ihop. Tur man har barna som stöd och stöttning oc...

Av Elisabeth - 27 december 2023 21:37

En elak cancer i tarm och lever  Han blev bara 75 år     ...

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards