Direktlänk till inlägg 25 september 2009

SLUTMÅLET PÅ SEMESTERN

Av Elisabeth - 25 september 2009 19:19

Det var som tidigare nämnts Horn mellan Vimmerby och Kisa. Det var roligt att åka runt Kisa för vi har paddlat i de trakterna. Vi kände igen oss på flera platser.


En LC morgon börjar alltid tidigt för man skall ha hunnit att ge hundarna mat minst 3 timmar innan dom skall starta. Man vet ju inte om dom startar först eller sist så det går inte att chansa. Fördelen med att gå upp så tidigt är att det oftast är väldigt vackert ute. Nackdelen är då att det oftast är väldigt kallt.

När vi kom till Horn på fredag eftermiddag var det sol och 25 grader varmt och på natten var det bara 2 plusgrader. Så kontrasterna var mycket märkbara.


  

Det gick några stutar alldeles bredvid fältet där vi campade. Här har jag tagit bilden rakt igenom bilen. Vi har ju skjutdörrar på båda sidorna.


  


  

Hade det varit kossor så skulle man kunna säga att Bregottfabriken var på besök.


  

Tidig veterinärkö. Inte så många på plats i denna arla morgonstund.


  

En del rastade sina hundar och frös nog lite skulle jag tro.


  


  


  

Vackert, eller hur? Man får uppleva så mycket natur och så vackra vyer i vårt avlånga land. Jag förstår inte att folk alltid vill åka utomlands när det finns så mycket att se och uppleva i Sverige. Har man som vi också tur med vädret så finns det då rakt ingen anledning annars skulle väl anledningen just vara att man vill ha värme och det kan jag förstå. Så okej, för värmens skull då!!


 
 
Marie Sandberg

Marie Sandberg

25 september 2009 23:42

Ja - du har helt rätt i att Sverige ÄR ett HELT FANTASISKT vackert land...... Jag har "turnerat" runt jordklotet relativt mycket och bl a besökt Hawaii, Mexico, USA om jag ska nämna några mer "exotiska" platser jag besökt. Och visst finns det STOR tjusning i just den naturen, men dom gröna haven, dom härliga blommorna som växer vilt. MEN - Sverige är minst lika vackert som dessa ställen och jag har ingen som helst lust att resa tillbaka till dessa platser. En del utav Sverige som jag tyvärr missat med stormsteg är Norrland! Dit skulle jag verkligen vilja bege mig framöver........
Vilka fantastiska bilder ni tagit på er resa! Jag tackar ödmjukast för att ni delat med er utav dom här på bloggen!

Kram Marie

http://www.mibisans.se

 
margus

margus

1 oktober 2009 07:50

Instämmer. Sverige är såååå vackert. Förstår inte heller att folk vill bort härifrån.
Ni kände er riktigt hemma med "lågländarna" alldeles intill bilen förstår jag.

http://margus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth - Torsdag 14 mars 13:15


Försökte ladda upp 5 bilder, men det blev bara en. Får duga så länge.   10 grader varmt idag. Bilden är från Henriksberg, en lugn och stilla dag ...

Av Elisabeth - Torsdag 29 feb 14:27

Hemsidan www.belara.net Nu i början av mars så upphör både Belaras Hundhantverk och kennel Belara. Då Claes-Göran gått bort så existerar inte firman längre och på kennelsidan händer inget nytt. Inga nya hundar, inga valpar, ingenting....Att då beta...

Av Elisabeth - Torsdag 29 feb 14:17

Skottdagen idag     Sista dagen att jaga hjort med hund, ja inte bara hjort så klart men det är dom som behöver jagas här. Undrar just hur många dom skjutit denna säsongen. Alltför få med tanke på att det kryllar av dom... ...

Av Elisabeth - Söndag 4 feb 14:22


Eftersom det är första inlägget för i år säger jag GOTT NYTT ÅR   Ja, detta året har ju varit tufft kan man säga. Ja ända sen jul faktiskt. Det var då jag blev ensam efter att ha firat 54 jular ihop. Tur man har barna som stöd och stöttning oc...

Av Elisabeth - 27 december 2023 21:37

En elak cancer i tarm och lever  Han blev bara 75 år     ...

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards