Alla inlägg den 9 september 2009

Av Elisabeth - 9 september 2009 22:57


I 1½ timme satt pappa och jag i dag och pratade med biståndsbedömaren. Hon var helt  klar över att pappa behöver mer hjälp än han får i dag. Därför blir det i första hand utökad hjälp hemma men han har nu också ställt sig på kö till särskilt boende. Hittills har ingen behövt vänta mer än tre månader på att få en plats. Men det var 16 stycken i kö just nu så man vet ju inte om det tar längre tid.


Det finns tre olika ställen som kan bli aktuella att flytta till, i eller runt Mariestad.

Det känns hur som helst väldigt bra att detta blivit gjort och pappa verkade också nöjd. Han förde själv sin talan med bravur och talade om hur han känner det och hur "Kalle Hjälplös" han tycker att han är. Ja pappa har verkligen talets gåva och än så länge fixar han snacket själv. Han vill ändå gärna att jag är med som "extra öra" och han vill gärna att jag skall säga vad jag tycker också.


Nu är det bara att börja gå igenom garderober och sånt och sortera bort allt "skräp". Men det får bli en annan vecka för i övermorgon åker vi igen.

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards