Alla inlägg den 8 september 2009

Av Elisabeth - 8 september 2009 21:08

Ett par bilder till bara från besöket i söndags.

  

Så här glad är man som mamma till en liten Tindra


  

Se vad jag kan...

Av Elisabeth - 8 september 2009 20:32

 

  

Ett inbjudande tomatfat. De gröna är också mogna tomater och mycket söta och goda.

Mat
Av Elisabeth - 8 september 2009 19:11

Det låter ju inte klokt att vi har en hund som inte gillar att åka bil när vi far land och rike runt och hon bara måste gilla läget.

Det är Blondie det gäller och hon flåsar hela tiden som bilen går och kopplar inte av. Ja, hon ligger helt still men hon flåsar som sagt. Det är synd om henne när man kanske skall åka en hel dag. Det blir jobbigt.

Därför har jag i dagarna köpt D A P och skall testa.


  

Köpte spray så nu skall man spraya i bilburen en kvart innan  man skall åka. Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av detta preparat? Det är ju en chansning men är värt att pröva för det skall ju vara ofarligt och inte klassat som doping eller något annat konstigt så man inte kan tävla.

Av Elisabeth - 8 september 2009 18:43

Jag efterlyste recept med vindruvor och här kommer ett.

200 g rumsvarmt smör & 200 g (ca 4 dl) florsocker & 3 ägg vispas fluffigt

Tillsätt 3 msk citronsaft

Blanda 180 g (ca 3½ dl) mjöl med 80 g (2 dl) kokos och ½ tsk bakpulver

Rör ihop allt. Smörj och bröa en form (jag tog en med löstagbar kant)

Degen blir ganska fast så man får platta till den lite. Lägg vindruvor tätt ovanpå utan att trycka ner dom

Grädda i 180 grader ca 35 - 40 minuter

  

Har folie runt formen för den läcker lite. Visst ser det läckert ut med vindruvorna. Dessa är kärnfria. Det blir godast så.


  

Färdig! Aningen mörk men jag hade nog lite för stark värme. Nackdelen med receptet är att man får väga ingredienserna eftersom det står i gram men jag mätte samtidigt med dl-mått och det står inom parentes.

Alltså denna kakan blev mycket frisk och god i smaken. En härlig blandning med kokos och citron.

Lycka till!

Mat
Av Elisabeth - 8 september 2009 08:11

Bloggagratis har bytt namn till Bloggplatsen. Jag testar bara att skriva lite för att se så det fungerar. Har inte hört talas om innan att det skulle byta utan det såg bara helt annorlunda ut när jag skulle logga in.

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards