Alla inlägg den 3 augusti 2009

Av Elisabeth - 3 augusti 2009 20:59

Nu när jag inte haft datorn intakt på en tid så har all tid lagts på bloggen.

Nu undrar jag hur jag skall ha tid att uppdatera allt på hemsidan som inte blivit gjort på över 3 månader. Kommer knappt ihåg hur man gör.


I dag har jag dessutom börjat jobba efter 4 veckors semester, som bara försvann på något sätt. Känns som sommaren är över när det bara regnar och regnar. Hoppas på bättre väder till helgen.

Har tagit ledigt på fredag för vi skall till Falkenberg på den årliga revyn. I år heter den "Virus i Bataljonen"

Hoppas den är rolig. Det är 11:e året vi åker dit. Kanske räcker det snart?

Av Elisabeth - 3 augusti 2009 17:12


Jag säger bara mmmmm...så gott...


Stek 3 kycklingfiléer (ca 600 g) tillsammans med klyftorna från en hel vitlök. Jag delade filéerna på mitten. Stek i rikligt med smör. Krydda med salt, vitpeppar och lite citronpeppar eller citronsaft.

Lägg över filéerna i ugnsform i 200 grader och låt dom eftersteka där en stund medan såsen görs.


Vispa ur stekpannan med 1 dl creme fraiche och 3 dl grädde och låt hälften av vitlöksklyftorna vara kvar i såsen. Resten serveras som tillbehör. Smaksätt med lite rosmarin. Vill man ha en slät sås så sila den.

Koka såsen lite och red av med 2-3 msk philadelphiaost.

Lägg i kycklingen i såsen och det är klart att äta.


Serverade fullkornsbulgur, broccoli, fetaost, ärtor och majs till och några vitlöksklyftor på toppen.


Smaklig måltid!


Mat

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards