Alla inlägg den 20 juli 2009

Av Elisabeth - 20 juli 2009 20:16



Vill man äta enligt GI- eller LCHF-metoden så är detta mos många gånger bättre än potatismos. Det är bara bråkdelen av kolhydrater i blomkål i jämförelse med potatis. Nu går det i o f inte att göra mos på färskpotatis och ibland vill man ju ha mos. Då är detta väldigt gott, jag lovar!


Man tar ett helt blomkålshuvud. Det går åt ganska mycket. Detta räckte till oss två.


Bryt isär allt till små bitar och lägg i en kastrull. Häll på 2 dl vispgrädde, lite salt och vitpeppar och koka tills det blir mjukt.


Det som inte går åt av blomkålen, äter hundarna med glädje upp. De är helt galna i vitkål och blomkål. Säkert nyttigt, även om dom inte smälter allt.


 När blomkålen kokat färdigt är det bara att vispa och smaka av.


Till moset stekte jag fläskkarré. Kryddade med salt, svartpeppar och grillkrydda.


Köpte i dag färsk gul lök på knippe. Stekte både själva löken och en del av det gröna och la det på den färdiga karrén.


Gott till är tomat, gurka, fetaost och kidneybönor.


Kunde inte motstå att köpa jordgubbar i dag. Det fick bli glass till, lite halvsmält sådär. Glass är godast så.







Mat
Av Elisabeth - 20 juli 2009 18:55


Eftersom jag är musikintresserad så är det ett känt faktum att jag döper mina kullar efter artister eller låtar jag gillar.

När jag hade haft min Michael Jackson och Roxettekull som föddes nästan samtidigt 2002 så var mina barn så påhittiga så de brände två skivor med just dom låtarna på och gjorde fina skivomslag.



Här är fram och baksidan till Michael Jacksonkullen.



Här är fram och baksida till Roxettekullen. Kul, eller hur?

Det blänker lite i bilderna och det är jag som syns när jag tar korten!!

Av Elisabeth - 20 juli 2009 18:48


Belaras HundHantverk har gjort nya koppel och halsband.


Här är överst ett halsband passande till italiensk vinthund. Som jämförelse ligger ett whippethalsband underst.

Kopplena är 9 mm breda och finns i längderna 150 och 180 cm. De har en mindre BGB-hake.

Sen har vi några extra långa koppel på 220 cm i 12 cm bredd. Även dom är svarta.

Det var lite nyheter inför stundande utställningshelg.

Av Elisabeth - 20 juli 2009 14:10


I dag fyller dom 9 år. GRATTIS!

Vår första kull e. Ch Accent´s Keen Kevin "Turbo" u. Play A While Pearl Jam "Jemmi", fick bli en hårdrockskull. Döpta efter Doro/Warlocklåtar.


Belara Out of Control "Yocco" i Timmele

Belara Rare Diamond "Ibizza" i Lilla Edet

Belara Mission of Mercy "Muscot"

Belara Dark Fade "Fejdi"

En extra tanke till de två som gick bort alldeles för tidigt

Belara Iron Lady "Lady" och Belara Speed of Sound "Busse"


Fejdi och Muscot när de var små och söta


Samma hundar, samma koppel, samma våta gata fast nästan 9 år senare. Nog ser dom ut att ha varit med om en del. Lite trötta, men det är skenet som bedrar. De tyckte bara det var obotligt tråkigt att stå så där utan anledning. Det hjälpte inte att pipa, locka och smacka de höll på att somna. Så utstuderat.....ålderns visdom. Dom visste att det blir inte roligare än så här. Så det blev till att byta strategi och plocka fram godis!!!


Ge oss godiset nån gång, står vi inte fint nog?


Okey då, vi står fint en stund till, men inte länge till.

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards