Alla inlägg under juni 2009

Av Elisabeth - 22 juni 2009 17:36


Jag har stekt lax i stekpanna utan att panera den med onödiga brödsmulor. Det går bra ändå. Mycket smör så fastnar det inte och svag värme. Vad som var så gott till detta var att jag blandade naturell keso med dill. I stället för sås.




Mat
Av Elisabeth - 22 juni 2009 17:14


Härom dan damp det ner några kort på Cream. Inte i brevlådan men i mailboxen. Det var från Elin och Stefan Rose som varit och hälsat på sina före detta grannar. Nu vill det sig inte bättre än att dessa grannar har en hund från oss. Han fyllde ju 7 år den 30 maj men då hade jag inga kort att visa så Cream får representera sig själv och sina syskon. Han hade i alla fall väldigt roligt med Elin och Stefans hundar. Det finns att titta på på deras blogg.




Av Elisabeth - 21 juni 2009 18:27


Mina barn vet då vad jag vill ha...


Jag fick Doros nya skiva "Fear no evil". På en av låtarna sjunger hon duett med Tarja Turunen. Hon var tidigare sångerska i Nightwish, mycket bättre än hon som är med nu. Alltså de två bästa som finns på samma låt!!!

Kanon!!!


Sen har barnen satt ihop filmsnuttar och bilder som vi tog i Göteborg på konserten och detta har dom komponerat samman med proffsiga övergångar mellan låtar och bilder. Helt fantastiskt roligt att ha. Ca 20 minuters DVD från den minnesvärda kvällen.

Tack snälla ni...

Av Elisabeth - 20 juni 2009 19:36


Min pappa fyller 94 i dag.


Här fikar vi på pappas altan. Henrik, Jessica, Lucas, pappa Stig, Helen och Claes-Göran (och jag bakom kameran) Ett underbart väder igen.


Hade det inte varit för hans mycket dåliga syn så skulle man inte kunna tro att han var så gammal men synen gör ju att han går stappligt och har det ganska långtråkigt eftersom han inte ser att göra något. Så det var en högtidsstund för honom när vi kom dit. Det lever han länge på.

Av Elisabeth - 20 juni 2009 19:28


På morgonen hämtade vi våra hundar. Det hade gått jättebra och dom fick mycket beröm för att dom varit så lugna och fina och inte sagt ett knyst, trots alla andra hundar runtom som gapade och skällde.  Kul att höra.


Midsommaraftonen tillbringade vi hos Helen och Henrik utanför Mariestad.

Vi var 20 personer ungefär och åt färspotatis och sill och allt som hörer till...

Sen var det kaffe med dopp och femtioelva sorters hembakat.......gud jag tror jag höll på att spricka. Har varit mätt en hel dag efter.

Av Elisabeth - 20 juni 2009 19:02


Det var verkligen kvällens höjdpunkt.

Men för att ta det från början så träffade vi på eftermiddagen våra barn med respektive.


Vi gick in på ett ställe på Avenyn och käkade. Emelie, Henrik, Helen, Henrik och Claes-Göran. Jag står bakom kameran!

Vi gick runt på stan och tittade på folk (det är kul). Jo, jag måste ju säga att det slutade regna när vi kom ner till Göteborg och vi hade fint väder resten av kvällen. Det blåste visserligen rejält men vad gör det när vi var helt inställda på att bli plaskblöta av regn. En sån tur!


Ett sånt här vackert växthus skulle man ha!

Här är alltså inne på Trägår´n och det var där konserten skulle vara. Det var mycket folk och det fyllde på hela tiden. Klockan 20 prick startade dom och höll på till 22 med en kort paus.

Alltså jag var helt inställd på att Kim Larsen skulle sitta på en stol och sjunga sina låtar ( det gjorde han på en DVD som är ganska ny som jag sett). Jag tänkte att han är ju rätt gammal (64 år) och då kan det vara befogat att få sitta...

Men så var det inte....Herregud vilket ös....och vilken konsert!




Ja, dessa bilder talar för sig själv. Han är så störtskön med sin mimik och han bjöd verkligen på sig själv. Det har sagts om honom att hans röst är som grus och munnen som en grävskopa och det ligger något i det.


 En av bandmedlemmarna i Kjukken. Det fanns ett tält utanför scenen där det såldes lite Kim Larsengrejer. Vi frågade vad Kjukken betydde och det var en seriefigur, ungefär som TinTin. I svenska öron låter ju Kjukken lite konstigt men det fanns en förklaring alltså.

Vi tog massor av bilder men jag nöjer mig med dessa. Han sjöng några riktigt gamla godingar från Gasolintiden såsom Köp Bananer, Jutlandia, Massor af Succes och några till.



Jaa, vi var ju bara tvugna att köpa...



Av Elisabeth - 20 juni 2009 18:49


I förrgår var det min födelsedag, den 18:e juni. Då startade vi dagen med att lämna våra 6 hundar på hundpensionatet. Det spöregnade ute och var mycket olustigt väder. Men hundarna fick en ganska stor box och fick gå ihop. Sen var det bara att hoppas på bra väder så de kunde vara ute lite också.


Vi for vidare i hällregn mot Göteborg och gick sen till Universeum. Jag har velat gå dit ända sen det byggdes men det har aldrig blivit av.


Det var intressant att se alla de olika avdelningarna.

Tropisk regnskog, polartrakterna, oceanerna med hajar och andra godingar. Sen fanns det en avdelning med giftormar och andra giftiga kryp. Tyvärr var det svårt att fotografera då man inte fick använda blixt men några kort blev det i alla fall.



Ett antal Ibisar fanns det. Mycket vackra i sina färger.


Goelapa, tror jag den hette. Släkt med Herr Nilsson. Det fanns tre stycken, inte tama men de kom så nära så man hade kunnat ta på dom men det fick man inte.


Gul pilgiftsgroda. Ser ut som om den vore i plast tycker jag men den var livs levande.


Ja, det var inte så mycket att komma med vad gäller bilder men det var helt klart värt ett besök, det tycker jag.

Av Elisabeth - 17 juni 2009 20:38


D...som i dansk. Dags för Kim Larsen med andra ord. Först skall vi lämna våra sex hundar på hundpensionatet mellan 9 och 10 och sen åker vi direkt till Göteborg. Där skall vi fördriva dagen på bästa sätt.

Tyvärr skall det bli både regn och åska som kommer in över västkusten och sen drar upp mot Vänern. Det verkar inte kul för varken oss eller hundarna, men det är ju inget att göra åt. Får packa ner paraply och regnkläder.

Senare på eftermiddagen kommer så Helen & Henrik och Henrik & Emelie ner. De åker i samma bil. Insläppet är kl.18 men det börjar inte förrän kl. 20 och håller på till 22 ca.

Morgonen därpå skall vi hämta hundarna och jag lär hänga på låset kl. 9, det är ett som är säkert.

Återkommer i övermorgon....

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards