Alla inlägg den 25 juni 2009

Av Elisabeth - 25 juni 2009 08:06


Fick en fråga om smör. När jag skriver smör i recepten så menar jag riktigt smör. Jag använder aldrig margarin. Det finns inte i mitt kylskåp. Köper heller aldrig något annat än riktig vispgrädde. Det finns vispgrädde som har något lägre fetthalt men då är det tllsatser i istället.

Jag är av den helt personliga åsikten att naturliga råvaror är bättre. Jag kollar ganska noga på innehållsförteckningen när jag handlar. Sen är det ju inte så att jag inte köper halvfabrikat någon gång. Speciellt när vi är ute med husvagnen då blir det si och så med det naturliga. petig får man ju inte vara! Det får ju inte bli en belastning att man inte kan frångå sina principer. Skulle jag äta mat ute eller köpa pizza så får jag säker kött som inte är svenskt och det får man ju ta, men jag köper aldrig annat än svenskt kött, gärna från djur som går ute men det kan vara svårt att få tag på. Det är dyrare men man kanske inte behöver äta så mycket av det.

Ja, mat kan man prata om länge, liksom om hundar förstås.

Får väl snart döpa om bloggen till "mat både här och där"

Mat

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards