Alla inlägg den 22 juni 2009

Av Elisabeth - 22 juni 2009 21:35


Det får bli ytterligare ett inlägg i dag.

Fick precis ett mail från Nemos husse och matte och de berättade att han i dag har fixat  lure coursinglicensen.

Grattis Nemo. Han är den första Belarahunden som har både lc- och rundbanelicens och han är bara 1½ år, knappt.

Grattis även till  matte och husse.

Av Elisabeth - 22 juni 2009 17:42


Det är ju alltid gott med korv och mos.


Jag snittade en falukorvsring och tryckte i ostskivor i skårorna. Ibland har jag senap på korven innan den skall i ugnen men jag gillar inte senap så det blir ofta utan. Det går ju att smeta på efteråt ifall någon vill ha. In i ugnen på 200 grader i ca 20-25 minuter eller så.

De sista gamla potatisarna skalades och så gjorde jag mos. Jag smälter smör och värmer mjölken som jag tillsätter potatisarna när de är färdiga.


I dag kryddade jag moset enbart med dessa kryddor. Det blir väldigt gott. Det var kanske ½ tesked av var sort till två personer. Man får smaka sig fram.


Gott blev det med morotsstavar, kidneybönor och tomater från Hällekis.


Nu kommer jag nog inte att köpa mer gamla potatisar och jag vet att jag snart längtar efter potatismos igen, men man får hålla tillgodo med de färska potatisarna och det är ju gott nog.



Mat
Av Elisabeth - 22 juni 2009 17:39


Det är jättegott att blanda hackad purjolök i potatismoset.


Här är det serverat ihop med kaviarströmming, som jag skrivit om tidigare.

Mat
Av Elisabeth - 22 juni 2009 17:36


Jag har stekt lax i stekpanna utan att panera den med onödiga brödsmulor. Det går bra ändå. Mycket smör så fastnar det inte och svag värme. Vad som var så gott till detta var att jag blandade naturell keso med dill. I stället för sås.




Mat
Av Elisabeth - 22 juni 2009 17:14


Härom dan damp det ner några kort på Cream. Inte i brevlådan men i mailboxen. Det var från Elin och Stefan Rose som varit och hälsat på sina före detta grannar. Nu vill det sig inte bättre än att dessa grannar har en hund från oss. Han fyllde ju 7 år den 30 maj men då hade jag inga kort att visa så Cream får representera sig själv och sina syskon. Han hade i alla fall väldigt roligt med Elin och Stefans hundar. Det finns att titta på på deras blogg.




Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards