Alla inlägg den 7 juni 2009

Av Elisabeth - 7 juni 2009 22:50


Tack alla snälla människor som hört av sig och skulle kunna tänka sig att passa våra hundar när vi är i Göteborg den 18:e.

Men nu har vi bestämt oss för att lämna dom på Skaraskogens Hundpensionat kl. 9 på morgonen och så åker vi direkt till Göteborg och går på Universeum, som annars aldrig skulle bli av. Sen kan vi alltid fördriva tiden med att åka och titta där vi bott tidigare och sen behöver man ju äta lite och sen är det nog inte mycket tid kvar innan vi skall vara på Trägår´n och då kommer övriga familjemedlemmar dit och så har vi förhoppningsvis en trevlig kväll.

Sen åker vi hem till ett hundtomt hus....hua så hemskt. Sova en hel natt utan hundar i sängen.  Jag kommer att frysa ihjäl!!!

Först morgonen därpå kan vi hämta hem hundarna igen kl. 9. Då kommer jag att hänga på låset, det kan jag lova.

Av Elisabeth - 7 juni 2009 17:39


Sonen och hans sambo har varit på Sweden Rock (lyckliga dom) och jag har tittat till deras katter. Nu var det inte jag som hade huvudansvaret för att de fick mat och vatten och allmän tillsyn utan jag gick mest dit för att dom har det ganska tråkigt när dom är ensamma. Jag lekte lite med dom. Ja, åtminstone med två av dom.


Här sitter coola Ozzy som inte gillar mig. Se bara så sur han ser ut. Han hade tidigare en kattkompis, Osbourne, som blev väldigt sjuk. Jag var tvungen att åka dit och ta honom till veterinär. Jag var ledig den dagen så det var därför jag gjorde det, så slapp Henrik ta ledigt.

 När jag hade satt Osbourne i en bur och skulle gå därifrån med honom så flög Ozzy på mig! Han anföll mitt ena ben!!! Tur att jag hade jeans på mig för det kändes.

Sen den dagen har jag inte varit populär i den kattens ögon. Osbourne var dessutom tvungen att avlivas så han kom ju aldrig hem igen.

Samtidigt tyckte jag det var lite gulligt gjort av Ozzy. Han förstod nog vad som skulle ske, det är jag övertygad om. Han ville inte alls bli av med sin kompis.


Efter en tid flyttade Kelly in i katthushållet och Ozzy slapp vara själv. Det är en väldigt trevlig kisse, fast just här tycker hon att det är färdiglekt.


För inte så länge sen så behövde denna katten ett nytt hem och fick flytta till Henrik och Emelie. Han heter Blacky och är en alldeles fantastiskt trevlig katt. Det går bra med alla tre ihop.

Hoppas det går lika bra framöver när det kommer en bebis i familjen (en tvåbent alltså) Det är knappt två månader kvar. Då blir man farmor. Fy vad det låter gammalt! Det låter inte lika gammalt att bli mormor!

Av Elisabeth - 7 juni 2009 17:28


Sjömansbiff går snabbt att tillaga om man har tryckkokare!


Nötkött i skivor brynes i stekpanna. Jag delade varje bit i två delar. Krydda med salt och vitpeppar.


1-2 gula lökar fräses i samma stekpanna.


Några potatisar skivade i matberedare inte alltför tunt.


Kött, lök och potatis varvas i tryckkokaren (utan galler)

Häll på 3 dl vatten med buljongtärning i (kalvbuljong)


Tryckkoka i ca 15 minuter. Sen är det klart!


Serverade med blandade bönor, majs och broccoli.

Det blir sååå mört i tryckkokare så det är verkligen värt att satsa på en sådan. Man sparar massor av tid och allt blir ju kvar inuti. Inget kokar bort.

Mat

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards