Alla inlägg den 24 mars 2009

Av Elisabeth - 24 mars 2009 21:29


I dag hade vi en dubbeltid på Tassrelax. Förra veckan blev det ju inget och i dag har Christin gått igenom hundarna. Mätt deras muskler och kännt över dom rent allmänt.


Här har Blondie blivit genomgången och hon blev riktigt trött av den sköna behandlingen så hon la sig ner. Det skiljer fortfarande lite på hennes muskler på dom olika sidorna. Hon är lite efter på benbrottssidan trots att det var 2 år sen nu. Hon behöver springa i högervarv så hon tränar vänster sida bättre. Får se om vi kan få till det.


Även Smilla blev mätt med ett speciellt måttband och hon var den som var mjukast i sina muskler men det har ju en del med åldern att göra. Hon har inte varit utsatt för så mycket än. En äldre hund råkar ju ut för olika saker även om det inte behöver vara skador direkt, men det kan räcka att de vurpar och så kan de bli spända i sina muskler efter träning t.ex Massage tror jag är väldigt bra för att både upptäcka och förebygga skador.


Uuuuuuuu...ser jag farlig ut eller??????? Lite ormlik va? Söta Sunny...


Här är en lite suddig bild men jag var bara tvungen att ta med den för att visa att Sunny är en fågelapportör....


Smilla har duschat och blir torkad. Jag var tvungen att ha en regnjacka på mig för det skvätter så när de simmar ibland. Sist blev jag genomvåt.


Christins Australian Shepherd gillade verkligen våra tjejer. Han är så lydig och vet att han inte får hoppa ner på deras sida. Ibland har han ramlat ner och då har han fått jättebråttom upp igen för han vet att han inte får vara där. Vilken disciplin!

Av Elisabeth - 24 mars 2009 18:20


Jag är bara tvungen...

Jag skall skryta lite om min händige man. För det måste man säga att han har blivit väldigt duktig på att skära ut allt möjligt i plåt med plasmaskäraren. Allt från hundar, katter, hästar, möss, fjärilar och nu sist en skylt med gammal bebyggelse på. Allt är skuret för hand, inget datastyrt eller något sånt. Så det gäller att vara stadig på handen...inte alltid helt lätt. Men bra blir det för det mesta.


Alltså denna skylten skall ju ses i verkligehten. Det är små, små detaljer som är svåra att se här. Katten på trappan, den gamla stolpen med eltrådar till huset, utedasset med tunnorna vid sidan och stenarna under husen.


Det var första skrytet. Det kommer ett till. En stolpe med en skylt som dottern och mågen fick i julklapp. Då fick dom den utan namnet som står på. Det har dom fått bestämma själva hur det skulle se ut och nu är den klar. Hoppas snart det blir mjukt i marken så det går att gjuta ner den också.




Eklöven är sirligt och snirkligt utskurna. De ser mycket verkliga ut.

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards