Alla inlägg den 14 mars 2009

Av Elisabeth - 14 mars 2009 22:24


Ja då var den över för denna gången - melodifestivalen.

Vann rätt låt?

Jag gav en röst åt H.E.A.T igen och så en röst till Caroline af Ugglas. Alltså från början tyckte jag nog att denna människan var rätt knäpp. Men ju mer man har sett av henne så har hon vunnit i längden. Hon har ju varit med både i På Spåret och i Så Skall Det Låta (tror jag) och så nu här. Jag gillar verkligen den låten och det jag gillar med henne är att hon sticker ut och  går mot strömmen. Ta bara stövlarna som matchade både ögonskuggan och nagellacket. Ändå är hon så enkel och rak och så gillar jag hennes raka hår!!! Inga krussiduller här inte, inget tillgjort. Hästtjej är hon också.

Marlena Ernman var en bra vinnare trots allt och Alcazar tycker jag också var bra. Men egentligen bryr jag mig inte speciellt mycket om vem som vann men det är ändå kul att se det.

I morgon skall vi upp i ottan och åka på lure coursingträning.

Av Elisabeth - 14 mars 2009 22:17


Oj, vad mätt jag är. Har varit på 12-årskalas och firat Lucas. Där fick vi 7 sorters kakor som vanligt. Hembakat dessutom plus kladdkaka med grädde. Jag tror jag spricker. Innan tänker man att nu skall jag inte äta så mycket. Äter nästan aldrig kaffebröd men så kommer man till Helen och möts av doften av nybakat och så tänker man att ja, ja, bara denna gången. Får vara lite nyttigare i morgon. Detta är ju allt annat än nyttigt men det är ju hembakat. Det finns varken modifierad stärkelse eller transfetter i dessa kakor och så äter man med i alla fall lite gott samvete.



Av Elisabeth - 14 mars 2009 10:00


I Sunnys två kullar så är två av döttrarna som stöpta i samma form. Åtminstone om man tittar på nedanstående bilder.


Här ligger Sunny själv och ser fönöjd ut en sommardag för ett par år sen.


Smilla (Belara Sleeping Sun) som valp.


Donna (Belara Play Madonna) som valp.


Smilla igen. Pappa till Smilla är Linus (Silentkaze Artloving Rouge)


Donna igen. Pappa till Donna är Pilou (Play Mec du Manoir de la Grenouillére)

Visst syns släktskapet väldigt tydligt. Jag har lånat bilderna (och även beskurit dom lite) på Donna av Renée Eriksson, kennel Nahiniz. Det är hon som är fotografen och även delägare i kenneln. Den andra delägaren är Marie Andersson som också äger Donna.

Läs mer om Donna på www.nahiniz.se


Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards